تاریخ: ۲۳:۳۴ :: ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
فرماندار رشت: دستگاه ها فرصت های کارآفرینی را شناسایی کنند

فرماندار رشت با تاکید بر ضرورت شناسایی فرصت های سرمایه گذاری گفت: دستگاه های اجرایی شهرستان بایستی فرصت ها و زمینه های مناسب سرمایه گذاری و کارآفرینی را شناسایی کنند.

به گزارش اقتصادشمال ،میرشمس مومنی زاده روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رشت افزود: با شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و کارآفرینی می توان از تسهیلات لازم اشتغالزایی استفاده کرد که البته بهره مندی از تسهیلات توسط متقاضیان سرمایه گذاری، حتما بایستی منجر به اشتغال شود.
وی ساماندهی مسایل اقتصادی و معیشتی را اولویت نظام، دولت و کشور دانست و اظهار داشت: اگر بناست که در این مورد قدم مهمی برداریم بایستی در ارتباط با رونق تولید، گام های تاثیرگذار برداریم.
فرماندار شهرستان رشت خاطر نشان کرد: برای رونق تولید نیز طبیعی است که بایستی از تولید کننده، کارآفرین و سرمایه گذار حمایت کنیم تا آنها در حوزه های مختلف برای سرمایه گذاری اقدام کنند.
وی در ادامه سخنانش با تاکید بر تلاش دستگاه ها و بانک های مختلف شهرستان رشت در جذب تسهیلات اشتغالزایی تصریح کرد: موفقیت لازم را در این بخش کسب نکردیم، اگر چه برخی از دستگاه های اجرایی و بانک ها خوب کار کردند اما این را بایستی بپذیریم که در بخشی از دستگاه های اجرایی و بانک ها اهتمام جدی نشده است.
وی با بیان این که بخشداران در بخش ها، دستگاه های اجرایی و بانک ها برای جذب سرمایه بایستی فعال شوند، اظهار داشت: سه دستگاه حمایتی شهرستان رشت که سهمیه جذب آنها در حد ضعیفی بوده و قابل قبول نیست، بایستی متحول شده و گزارش مکتوب مبنی بر اینکه سهم تسهیلات اشتغالزایی آنها چه میزان بوده و عدم جذب سهمیه را گزارش دهند، ضمن این که بخشداران، دستگاه های اجرایی و بانک ها نیز بایستی گزارش مکتوب را ارائه دهند.
شهرستان رشت با شش بخش ، ۲۹۳ روستا و ۱۸ دهستان، دارای ۹۳۰ هزار نفر جمعیت است که ۶۰درصد آنها شهری و ۴۰ درصد روستایی هستند.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید