تاریخ: ۱۹:۵۸ :: ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
فرماندار: محور آستارا – اردبیل بدون صرف هزینه تعریض می‌شود

فرماندار آستارا گفت: طرح تعریض محور آستارا - اردبیل به عنوان یک طرح ملی با تدبیر دولت و بدون صرف هزینه، اجرا و از مصالح آن برای تکمیل طرح راه آهن این شهرستان استفاده می شود.

حسن رستم زاد روز یکشنبه در جلسه شورای اداری آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: جاده ترانزیتی آستارا-اردبیل از اهمیت خاصی برخوردار است و تعریض آن باعث حمل و نقل آسان، کاهش بار ترافیکی و کاهش تصادف خواهد شد.

وی اظهار کرد: تأسیسات آبرسانی آستارا مربوط به ۳۰ سال گذشته است و این شهرستان با میزان بارش سالیانه یک هزار و ۶۰۰ میلیمتر، نباید مشکلاتی در حوزه آب شرب و کشاورزی داشته باشد و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تقویت آب شرب آستارا اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: رفع مشکل آب و فاضلاب شهرستان آستارا نیازمند چهار هزار میلیارد ریال اعتبار است و از طریق مدیران کشور مشکلات این حوزه را پیگیر هستیم.

رستم زاد ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی آستارا در سطح کشور بی نظیر است اما سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی این شهرستان بعد از گذشت ۲۰ سال تکمیل نشده و تاکنون ۵۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده و تکمیل طرح یاد شده ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

فرماندار آستارا گفت: آستارا با جمهوری آذربایجان ۵۳ کیلومتر مرز خاکی و آبی دارد و شش کیلومتر از طرح تقویت انسداد نوار مرزی این شهرستان باقی مانده و امیدواریم در این رابطه پیگیری‌های لازم صورت بگیرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مسئولان استان گیلان به شهرستان نگاه ویژه ای داشته باشند و در زمینه تخصیص اعتبار و تکمیل طرح‌های عمرانی نباید کوتاهی صورت بگیرد.

ولی داداشی با اشاره به اینکه همکاری دستگاه‌های متولی در پیشبرد برنامه‌های دولت ضروری است، اظهار کرد: سد لاستیکی رودخانه ملاهادی ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و لایروبی بندر آستارا با وجود پیگیری‌های مداوم انجام نشده و سهل انگاری در این حوزه پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: فردا به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی عازم کشور جمهوری آذربایجان هستم تا لغو روادید اتباع ایرانی برای سفر به جمهوری آذربایجان را پیگیر باشم.

امام جمعه شهرستان آستارا هم گفت: مجتمع فرهنگی ارشاد و بیمارستان آستارا پیش از تکمیل نهایی افتتاح شد و الان با مشکلاتی در طرح‌های یاد شده مواجه هستیم.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: باید اقدامات جدی برای توسعه آستارا انجام شود و مردم این شهرستان برای بهره مندی از برخی خدمات درمانی مجبور به سفر به شهرستان‌های مجاور هستند.

جلسه شورای اداری آستارا با حضور سرپرست استانداری گیلان و تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

print

پاسخی بگذارید