تاریخ: ۱۹:۴۲ :: ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
فرودگاه کلاله به مکان آموزش خلبانی و پروازهای تفریحی تبدیل می‌شود

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان اعلام کرد که فرودگاه کلاله در شرق استان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مکانی برای آموزش خلبانی و پروازهای تفریحی تبدیل می‌شود و هم اکنون در حال اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی کشور است.

پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری کلاله، علی متانت در مراسم معرفی رییس جدید فرودگاه کلاله گفته است که کمی ترافیک این فرودگاه فرصت مناسبی برای آموزش خلبانی و پروازهای تفریحی فراهم و بخش خصوصی آمادگی خود را برای انجام این فعالیت‌ها اعلام کرده است.

وی همچنین گفته است که برای پایداری پروازهای فرودگاه کلاله نیاز به احداث یک مخزن سوخت است تا اعتماد و تمایل ایرلاین‌ها برای برقراری پرواز از این فرودگاه بیشتر فراهم شود.

متانت اضافه کرده که تمامی زیر ساخت‌ها برای نشست و برخاست هواپیمای مسافری تا فوکر ۱۰۰ در فرودگاه کلاله فراهم بوده و بزودی نیز عملیات حصارکشی (ساخت دیوار) محیط این فرودگاه به طول ۱۲ کیلومتر با اعتبار پیش بینی شده ۹۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

برپایه این گزارش، فرماندار کلاله نیز دراین مراسم با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری استان گلستان و منطقه شرق آن، گفته است که فرودگاه این شهرستان می‌تواند بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذاران و گردشگران باشد.

علی اصغر بیانی، برقراری پروازهای پایدار فرودگاه کلاله را از درخواست‌های مردم شهرستان اعلام کرد و افزود: اضافه شدن پرواز کلاله به زاهدان و بالعکس و برقراری پرواز به سایر نقاط کشور می‌تواند به پایداری پروازهای فرودگاه کلاله کمک زیادی کند.

به گفته فرماندار کلاله، راه اندازی فرودگاه این شهرستان و استفاده از آن به صورت پروازهای مسافربری، حمل و نقل و آموزش، می‌تواند تاثیر زیادی در رفع محرومیت منطقه شرق استان گلستان داشته باشد.

در این مراسم با قدردانی از “عبدالخلیل صادقی” رییس قبلی فرودگاه کلاله، “مهدی جمشیدی” به عنوان سرپرست جدید و “جعفر حیدرپور” نیز به عنوان مسوول حراست این فرودگاه معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، فرودگاه شهرستان کلاله که حدود نیم قرن قدمت دارد، به منظور استفاده اختصاصی یکی از وابستگان رژیم طاغوت و نیز سمپاشی اراضی زراعی تحت تصرف وی، در سال ۱۳۵۰ و در سه کیلومتری شمال غربی شهر کلاله و در زمینی به مساحت ۳۱۵ هکتار تاسیس شد.

این فرودگاه پس از پیروزی انقلاب همچنان کاربری هواپیماهای سمپاش را داشت تا اینکه با صرف هزینه‌های بسیار، بار نخست درسال ۱۳۷۴ و بار دوم در سال ۱۳۹۱ باحضور رییس جمهوری وقت و با هدف استفاده مسافری درمسیر تهران – کلاله (هفته ای دو پرواز رفت و برگشت) بازگشایی شد اما به دلیل استقبال کم رنگ مسافران، پس از دو ماه فعالیت تعطیل شد.

فرودگاه کلاله پس از یک وقفه چهار ساله و برای بار سوم ۲۸ مهر ۱۳۹۵ مجددا در این مسیر یعنی تهران – کلاله راه اندازی شد اما با وجود کاهش ۵۰ درصدی قیمت بلیط و برخی حمایت های دیگر، باز هم به دلیل استقبال کم رنگ مسافران در کمتر از دو ماه از آغاز فعالیت، مجددا با توقف پرواز و تعطیلی مواجه شد.

از آن زمان به بعد پروازهای این فرودگاه که دومین فرودگاه استان گلستان به شمار می‌رود هر از چندگاهی برقرار می‌شود اما به دلیل استقبال کمرنگ مردم از آن که بیشتر به خاطر روزها و ساعات نامناسب پرواز تهران و نیز نداشتن مسیرهای پروازی به دیگر نقاط کشور است، فعال نیست.

شهرستان کلاله با افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

print

پاسخی بگذارید