تاریخ: ۱۴:۳۲ :: ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
فرودگاه گیلان برای زمستان گذرانی آماده شد

بیان کرد: مانور عملیات زمستانی و برفروبی بمنظور تسهیل شرایط در زمان اضطرار زمستانه در فرودگاه سردارجنگل رشت برگزار شد.

به گزارش اقتصاد شمال،غلامرضا کریم آقایی افزود: انواع مانور های شرایط اضطراری و عملیات زمستانی در این فرودگاه به انجام رسیده و فرودگاه سردار جنگل رشت با داشتن تجربه سال های گذشته و تجهیزات و نفرات لازم ،آمادگی کامل برای مواجهه با عملیات زمستانی را دارد.
وی با اشاره به شیوه نامه سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر پاکسازی کامل تمامی سطوح پروازی از برف برای عملیات نشست و برخاست هواپیما، خواستار آمادگی بیشتر و حمایت مدیریت بحران استان در برف های سنگین شد تا در کمترین زمان ممکن عملیات برفروبی انجام شود .
وی اظهار داشت: در زمان حاضر ۹۲ پرواز فرودگاه گیلان به مقاصد تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز، اهواز، بندرعباس، کیش، عسلویه و ساری انجام می شود.
کریم آقایی تاکید کرد: فرودگاه گیلان به لحاظ زیرساختی آمادگی افزایش تعداد پرواز به دیگر مقاصد داخلی را دارد؛ اما این موضوع نیازمند هم افزایی از سوی دستگاه های اجرایی استان و همچنین دفاتر خدمات مسافرتی است.
در زمان حاضر رتبه فرودگاه گیلان در سطح کشور به لحاظ تعداد پرواز ارتقاء یافته و در جایگاه یازدهم قرار گرفته است.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت سال ۱۳۴۸ در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار ساخته شد؛ این فرودگاه تنها فرودگاه گیلان در هفت کیلومتری جاده رشت انزلی ، حدود ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد بندرانزلی واقع شده و به سیستم های کمک ناوبری دقیق و ارتباطی مجهز است.
منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید