گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۲۲ :: ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
فروش کالا تا ۳۰ برابر مالیات بر درآمد از اظهارنامه معاف شد

نمایندگان مجلس معافیت فروش کالا و خدمات تا ۳۰ برابر مالیات بر درآمد از اظهارنامه را تصویب و در مصوبه دیگری درباره شروط مالیات برارزش افزوده پیمانکاران وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی تصمیم گیری کردند.

به گزارش اقتصاد شمال ، نمایندگان مجلس  مشمولین مالیاتی که مجموع فروش کالا و خدمات آنها حداکثر ۳۰ برابر مالیات بر درآمد سالانه آنها باشد، شامل معافیت تسلیم اظهارنامه مالیاتی کردند. بر این اساس تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم به این شرح اصلاح می‌شود: ۱. کلیه صاحبان مشاغل گروه سوم موضوع ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ قانون فوق که مجموع فروش کالا و خدمات آن‌ها در سال ۱۳۹۶ حداکثر ۳۰ برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم (مبلغ ۲/۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال) باشد مشمول این دستورالعمل بوده و در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع این دستورالعمل که در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور قرار داده شده است، از نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و تسلین اظهارنامه مالیاتی معاف هستند.

همچنین در مصوبه دیگری نمایندگان مجلس امروز در خصوص  شروط مالیات بر ارزش افزوده پیمانکاران وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی تصمیم گیری کردند. در بند مذکور آمده است؛ در معاملات پیمانکاری که کارفرما یکی از دستگاههای اجرائی موضوع ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری است، کارفرما موظف است همزمان با هر پرداخت، مالیات ارزش افزوده متناسب با آن را به پیمانکار پرداخت کند. تا زمانی که کارفرما مالیات بر ارزش افزوده را به پیمانکار پرداخت نکرده باشد، سازمان امور مالیاتی کشور حق مطالبه آن را از پیمانکار یا أخذ جریمه دیرکرد از وی نخواهد داشت.

در مواردی که بدهی کارفرما به پیمانکار به صورت اسناد خزانه اسلامی پرداخت می شود در صورت درخواست پیمانکار کارفرما موظف است این اوراق را عیناً به سازمان امورمالیاتی کشور تحویل دهد. سازمان امورمالیاتی معادل مبلغ اسمی اوراق تحویلی را از بدهی مالیاتی پیمانکار کسر و اسناد مذکور را به خزانه‌داری کل کشور ارائه می‌کند. خزانه داری کل کشور موظف است معادل مبلغ اسمی اسناد خزانه تحویلی را به عنوان وصولی مالیات منظور کند.

print

پاسخی بگذارید