گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۵۲ :: ۱۳۹۹/۰۵/۱۳

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: هم اکنون افزون بر ۳۰۰ واحد فناور در این استان فعال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آرش فرزام صفت روز دوشنبه در مراسم افتتاح دفتر فن بازار منطقه ای گیلان در پارک علم و فناوری استان در رشت با اشاره به نقش مهم دفتر فن بازار در ایجاد فرآیند هم رسانی فناورانه میان عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری اظهار داشت: شرکت ها را بدون فکر به سمت تولیدات فناورانه سوق دادیم  لذا دفتر فن بازار در این ارتباط می تواند موثر باشد.

وی با بیان اینکه عملکرد دفتر فن بازار شبکه ای است و انتظار داریم که به عنوان شبکه عمل کند، افزود: دفتر فن بازار  می تواند در شبکه ملی و فراملی فعالیت کند و نیازها را با هم رسانی برطرف کند.

وی با مهم دانستن نیازسنجی در صنایع مختلف از جمله گردشگری استان گیلان خاطر نشان کرد:  تا این نیاز جمع بندی نشود، تحقیقات نمی تواند به آن سمت حرکت کند ضمن اینکه نیاز اکنون با  سال گذشته متفاوت است که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه ابتدا باید نیاز و توانمندی های استان و بازار هدف را بشناسیم، خاطر نشان کرد: به عنوان مثال زیتون یکی از محصولات مهم و استراتژیک گیلان است که افزون بر ۵۰ نوع فرآورده از این محصول تولید می شود.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گیلان خاطر نشان کرد: انتظار است تا این صندوق در راستای اهداف دفتر فن بازار کار کند.

وی با تاکید بر این که کارهای جزیره ای، موازی کاری و بی انگیزه سازی به صلاح استان نیست متذکر شد: کار در حوزه دانشگاه، جهاد دانشگاهی، پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری همه در راستای یک هدف  است و  هم افزایی باید اتفاق بیفتد.

عضو شورای شبکه فن بازار کشور نیز در مراسم افتتاح دفتر فن بازار منطقه ای گیلان در رشت بیان داشت: در دنیا برای حل مشکلات سال هاست که  موضوع فن بازار مدنظر قرار گرفته و در ایران نیز به این مهم پرداخته شده است.

محمدی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته فشار بر عرضه فناوری و نوآوری داشتیم ، اظهار داشت: بالاترین فناوری ها را در کشور داشتیم اما نتوانستیم مشتری داشته باشیم لذا ما باید بیشتر به چرخه عرضه و تقاضا بپردازیم.

وی با اشاره به این که علم و فناوری،  هر چالشی را در استان مرتفع می کند خاطرنشان کرد: باید نیازها را در استان گیلان شناسایی و در اختیار نخبگان و دانشگاهیان قرار داد.

دفتر فن بازار منطقه ای گیلان امروز دوشنبه با هدف تسهیل در تجاری سازی فناوری، بسترسازی انتقال فناوری و ایجاد فرآیند هم رسانی فناورانه میان عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری، کارآفرینان و سرمایه گذاران در پارک علم و فناوری استان در رشت راه اندازی شد.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید