تاریخ: ۱۴:۵۹ :: ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
فعال شدن ۲۱ واحد راکد تولیدی در گلستان

رییس کل دادگستری گلستان گفت: از ابتدای امسال ۲۱ شرکت و واحد تولیدی که تعطیل یا در آستانه تعطیلی بود با کمک دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان و رایزنی با بانک ها، دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش اقتصاد شمال هادی هاشمیان روزشنبه اظهار داشت: مشکلات صاحبان این واحدهای تولیدی در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی و پس از دسته بندی برای حل آن در چارچوب قانون با دستگاه های اجرایی مربوط و بانک ها رایزنی شد.
به گفته وی، یک مورد از پرونده های ورودی به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی کارخانه تولید خوراک دام و طیور در شهرک صنعتی علی آبادکتول بود که با رایزنی با یکی از بانک ها، تسهیلات سرمایه در گردش این واحد تامین و تولید آن پس از دو سال نیمه تعطیلی رونق گرفت.
وی اضافه کرد: با این اقدام از بیکاری ۴۵ کارگر کارخانه تولید خوراک دام وطیور این شهرک صنعتی ممانعت شد.
راه اندازی شعبه های ویژه رسیدگی به پرونده واحدهای تولیدی دچار مشکل در دادسراها، دادگاه های بدوی و محاکم تجدید نظر و برگزاری دوره های آشنایی قضات با محیط کسب و کار از جمله اقدامات دستگاه قضایی استان برای رفع مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی گلستان است.
هاشمیان، از در دستور کار بودن وصول معوقات بانکی واحدها و تامین سرمایه مورد نیاز واحدهای تولیدی دچار مشکل نیز خبر داد و گفت: این اقدام ها در راستای جلوگیری از فعالیت کسانی است که به اسم سرمایه گذاری و تولید، وام ها را دریافت و در جای دیگر هزینه می کنند.
در استان گلستان ۹۳۰ واحد صنعتی فعال بوده که ۹۱ درصد آن در حوزه صنایع کوچک، ۶ درصد در بخش صنایع متوسط و سه درصد صنایع بزرگ است.
گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد، اقتصاد این استان بیشتر بر پایه کشاورزی و تا حدودی دامپروری استواراست.

print

پاسخی بگذارید