تاریخ: ۱۳:۲۴ :: ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
فهرست کالاهای قابل عرضه در فروشگاه‌های مستقر در مبادی گمرکی

گمرک ایران در بخشنامه‌ای فهرست کالاهای قابل عرضه در فروشگاه‌های آزاد مستقر در مبادی گمرکی را اعلام و تاکید کرد که عرضه کالاهایی از جمله تلویزیون، یخچال، موبایل، کالای اساسی و دارو مجاز نیست.

گمرک ایران در راستای تعیین وضعیت چگونگی فعالیت در فروشگاه‌های آزاد بخشنامه‌ای را در زمینه کالاهای مجاز برای واردات و عرضه را اعلام کرد.در همین راستا، مدیرکل مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فهرست کالاهای قابل عرضه در فروشگاه‌های آزاد مستقر در مبادی گمرکی را به کلیه گمرکات اجرایی ارسال کرد.

این مرکز اعلام کرده که کلیه کالاها به استثناء کالاهای حجیم از جمله تلویزیون، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، اجاق گاز، مایکرویو، پنکه، موبایل، جاروبرقی، فر تو کار، کالاهای اساسی مانند برنج و شکر، دارو، انواع میوه تازه و خشک و گل شاخه بریده امکان عرضه در فروشگاه‌های  آزاد را مستقر در مبادی گمرکی را دارند؛ همچنین خروج این کالاها از فروشگاه‌ها به صورت تجمیعی مجاز نمی‌باشد و مدت زمان برخورداری از امتیاز گذرنامه ۲۴ ساعت از زمان صدور است.

بر اساس این بخشنامه، واردکنندگان کالا در فروشگاه‌های آزد باید در زمینه ارز کالاهای مورد عرضه با بانک مرکزی هماهنگی داشته باشند.

print

پاسخی بگذارید