تاریخ: ۱۳:۰۵ :: ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
قیمت خرید ارز توسط بانک‌ها اعلام شد

بانک ها امروز هر دلار آمریکا را ۱۰ هزار و ۴۵۰ تومان و هر یورو را ۱۲ هزار و ۶۰ تومان از فروشندگان خریداری می کنند.

به گزارش اقتصاد شمال ، بانک مرکزی از روز دهم مهرماه و همزمان با سقوط نرخ دلار و سایر ارزهای خارجی در بازار، به بانک های مجاز به عملیات ارزی مجوز داد تا نسبت به خرید ارز از مردم اقدام کنند.

 این بانک با اشاره به تمایل مردم به فروش ارزهای خود و نیز امتناع دلالان ارز و برخی صرافی ها از خرید ارز، از مردم خواست با مراجعه به شعب ارزی بانک های دارای مجوز عملیات ارزی، نسبت به فروش ارزهای خود به قیمت اعلامی اقدام کنند.

در روز نخست اجرای این طرح، بانک ها هر دلار آمریکا را تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می کردند. قیمت خرید هر دلار در برخی روزها تا ۹ هزار و ۹۵۰ تومان اُفت کرده بود. بانک مرکزی همچنین این امکان را برای مشتریان بانک ها فراهم کرده است تا با استفاده از بخشنامه ارزی بانک مرکزی، در بانک ها حساب سپرده ارزی افتتاح کنند.

براین اساس بانک مرکزی روز سوم شهریورماه ۱۳۹۷ بخشنامه سپرده گیری ارزی را به بانک ها ابلاغ کرد که براساس آن بانک ها مجاز شدند سپرده گیری ارزی به صورت اسکناس ارزهای یورو، درهم امارات و دلار آمریکا را با نرخ های سود به ترتیب ۳، ۲ و ۴ درصد سالیانه با تضمین بانک مرکزی برای متقاضیان افتتاح کنند.

بازپرداخت اصل و سود وجوه ارزی سپرده گذاری شده به صورت اسکناس ارزی توسط بانک مرکزی تضمین شده و در حقیقت دارندگان ارزهای اشاره شده، پول خود را با عاملیت بانک ها در اختیار بانک مرکزی قرار می دهند.

print

پاسخی بگذارید