تاریخ: ۱۸:۲۲ :: ۱۳۹۶/۰۷/۱۶

پس از پایان دیدار دو تیم نفت اهواز و ملی‌حفاری در چارچوب رقابت‌های لیگ فوتبال امید کشور که ۱۴ مهرماه در اهواز برگزار شد.

بازیکنان دو تیم با یکدیگر درگیر شدند و شدت درگیری آن‌ها به حدی بود که چند بازیکن، مصدوم و راهی بیمارستان شدند؛ این اتفاق که صحنه‌های بسیار بد، ناخوشایند و دور از تصور را برای فوتبال خوزستان رقم زد، نزدیک به ۲۰ دقیقه پس از پایان بازی نیز ادامه داشت.

به گزارش ایسنا، برای اطلاع از جزییات این ماجرا گفت‌وگویی با امید زاهدی، سرمربی تیم حفاری و بهنام ایهاوندی، سرمربی تیم نفت اهواز انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

زاهدی: تیم ما شروع‌کننده درگیری نبود

امید زاهدی، سرمربی تیم فوتبال امید ملی‌حفاری در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص، گفت: در طول ۹۰ دقیقه اتفاق خاصی پیش نیامد و توهینی به داور نشد. فقط متاسفانه داور این دیدار کم‌تجربگی می‌کند و در حالی که به کمک خود سه دقیقه را به عنوان وقت تلف‌ شده در نیمه دوم نشان می‌دهد، خود او دو دقیقه را لحاظ می کند و وقتی که یک دقیقه از وقت‌های تلف‌ شده باقی مانده است و تیم ما در همان دقایق صاحب یک کرنر می‌شود، داور به بازیکن تیم ما اجازه زدن کرنر را نمی‌دهد و سوت پایان بازی را به صدا در می‌آورد.

او بیان کرد: پس از پایان مسابقه نیز من و همکارانم به سمت داور رفتیم و گفتیم، چرا وقتی خودتان سه دقیقه وقت اضافه اعلام می‌کنید، دو دقیقه را لحاظ می‌کنید و چرا اجازه نمی‌دهید کرنر ما زده شود؟ در همین حد گفتیم که داور هم گفت من ۲ دقیقه اعلام کرده بودم ولی همکارم به اشتباه سه دقیقه را برای وقت‌های اضافه نشان داد.

سرمربی تیم فوتبال امید ملی‌حفاری گفت: جالب است که هر سه تعویض دو تیم در نیمه دوم انجام شد که اگر برای هر تعویض ۳۰ ثانیه در نظر گرفته شود، سه دقیقه می‌شود و حتی اگر داور دو دقیقه را هم اعلام کرده باشد و کمکش به اشتباه سه دقیقه را نشان داده باشد، با توجه به این‌که سه دقیقه برای تعویض‌ها زمان برده، او با اعلام ۲ دقیقه در واقع خودش را زیر سوال برده است، ضمن این‌که در بازی توقف‌هایی هم وجود داشت و در کل داور باید شش هفت دقیقه را به عنوان وقت اضافه اعلام می‌کرد و حتی وقتی ما سه دقیقه را دیدیم، تعجب کردیم.

وی بیان کرد: بعد از بازی هیچ بی‌احترامی به داور نداشتیم و درگیری‌هایی که پیش آمد هیچ ربطی به داور نداشت. درگیری برنامه‌ریزی شده بود و جالب است که بعد از پایان بازی بازیکن تیم ما برای دست دادن به دوست خودش در تیم نفت اهواز به سمت او می‌رود که دروازه‌بان تیم نفت به پشت پای بازیکن ما می‌زند و او را به روی چمن می‌اندازد و درگیری از هیمن‌جا شروع می‌شود و باتوجه به این‌که صبر و تحمل جوان‌ها کم است، بازیکن ما هم واکنش نشان می‌دهد و گلر حریف را هل می‌دهد.

زاهدی گفت: پس از این صحنه نیز یکی دیگر از بازیکنان تیم نفت اهواز با پا ضربه‌ای را به کمر بازیکن ما وارد می‌کند که پس از این صحنه نیز بازیکنان ما به سمت باریکن حریف می‌روند و درگیری بیش‌تر شکل می‌گیرد و چند بازیکن مصدوم می‌شوند و متاسفانه صحنه‌های بدی رقم خورد. در مجموع شروع‌ کننده دعوا و درگیری تیم ما نبود. نمی‌خواهم از بازیکنان خودم دفاع کنم. این درگیری ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ادامه داشت.

او با گله‌مندی از کسانی که فیلم این درگیری را در فضای مجازی پخش کردند، گفت: برخی افراد که در این استان منافع‌شان به خطر افتاده است، دست به انتشار این فیلم زدند و تا زمانی که این کینه‌ها در فوتبال است، خودمان به خودمان ضربه می‌زنیم.

سرمربی تیم فوتبال امید ملی‌حفاری افزود: پس از بازی نیز سرمربی حریف نزد من آمد و گفت من باید آستانه صبر بازیکنانم را بالاتر ببرم و من هم گفتم من هیچ وقت حق را ناحق نمی‌کنم و شروع‌کننده درگیری شما و ادامه‌ دهنده آن، تیم من بود و من هم از شما عذرخواهی می‌کنم و از نظر اخلاقی باید بیش‌تر روی بازیکنانم کار کنم.

ایهاوندی: از دور دیدیم که کادر فنی حفاری به سمت داور هجوم آورد

هم‌چنین بهنام ایهاوندی، سرمربی تیم فوتبال امید نفت اهواز در گفت‌وگو با ایسنا درباره حواشی پیش آمده بعد از دیدار این تیم برابر ملی‌حفاری، گفت: امیدوارم پوشش صحیح از این موضوع کمک کند تا مجموعه استان متضرر نشود. این اتفاقات ناراحت‌کننده بود و امیدوارم کارهای فرهنگی در باشگاه‌ها به سمتی برود که دیگر شاهد رقم خوردن چنین صحنه‌هایی نباشیم.

او با اشاره به این دیدار، عنوان کرد: فوتبال خوبی را از نظر کیفی شاهد بودیم و بازی جان‌دار و تماشاگرپسند بود. درباره اتفاقات هم باید بگویم طبق آن‌چه من می‌دانم، بیست ثانیه مانده بود که سه دقیقه وقت‌های تلف شده تمام شود که داور کرنری را به سود حریف اعلام می‌کند و در حالی که همه در محوطه جریمه تیم ما آماده بودند که بازیکن ملی‌حفاری کرنر را بزند در همین لحظه، داور سوت پایان را به صدا در آورد و البته باید این موضوع را هم مدنظر داشت که تنها ضربه‌ای که حتی اگر وقت هم تمام شده باشد داور باید اجازه زدن آن را بدهد، ضربه پنالتی است.

سرمربی تیم فوتبال امید نفت‌ اهواز ادامه داد: زمانی که داور سوت را زد، کادر فنی حریف به سمت داور رفت و به نظرم کادر فنی حریف کمی بی‌حوصلگی به خرج داد و موضوع را بیش از حد بزرگ نشان داد. تاکید آن‌ها این بود که هنوز از زمان بازی باقی‌مانده بود که سوت پایان بازی به صدا درآمد. به هر حال ما از دور دیدیم که کادر فنی حفاری به سمت داور هجوم آورد و این‌ها در حالی بود که تمام بازیکنان درون محوطه جریمه متمرکز بودند. دیگر هم نمی‌دانم در این فاصله چه اتفاقی رخ داد ولی تا ما به میانه زمین رسیدیم، درگیری بین بازیکنان آغاز شده بود.

وی خاطرنشان‌ کرد: این را هم باید بگویم که هیچ‌کدام از کادر فنی دو تیم، مشاجره و مشکلی با یکدیگر نداشتند و البته تلاش هم کردیم که درگیری خاتمه پیدا کند. به هر حال من معتقدم اگر بسترسازی به گونه‌ای باشد که از مدارس، آموزش فرهنگی بهینه انجام شود، به گونه‌ای که اخلاقیات در راس کار قرار بگیرد، دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

ایهاوندی گفت: من اصلا نمی‌خواهم این اتفاقات را توجیه کنم و بگویم چه کسانی مقصر هستند و فقط معتقدم وقتی نکته منفی بروز پیدا می‌کند، هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که من دخیل نبوده‌ام و اگر من مربی به مسایل به دروغ، دامن بزنم جایگاه من واقعی نیست و در واقع خودم نیز در شکل گرفتن چنین صحنه‌هایی سهمیم هستم.

او تاکید کرد: باید آستانه تحمل بازیکنان‌مان را بالا ببریم. من رقم خوردن چنین اتفاقی را تایید نمی‌کنم و باید کمک کنیم که آسیب‌شناسی صورت بگیرد.

منبع:ایسنا

print

پاسخی بگذارید