تاریخ: ۳:۱۱ :: ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
ماجرای خرگیری چه بود؟

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر بنا بر خرگیری و تهدید باشد، خودم از تلویزیون اعلام می‌کنم و از مردم می‌خواهم که دیگر مرغ نخرند، از طرفی اجازه خروج مرغ را هم از استان نمی‌دهم، گفت: البته در مقابل همکاری کشتارگاه‌ها نیز تمهید تشویقی در نظر می‌گیریم.

فتح‌الله حقیقی چهارشنبه شب در ستاد تنظیم بازار استان زنجان در واکنش به برخی از موارد مطرح شده از سوی نماینده کشتارگاه‌های استان زنجان مبنی بر اینکه ادامه عرضه مرغ 11 هزار و 500 تومان موجب بروز مشکل در بازار می‌شود، اظهار کرد: سخنانی که در این رابطه به حالت تهدیدی و یا خرگیری مطرح می‌شود را نمی‎‌پسندم.

استاندار زنجان با بیان اینکه در این شرایط کنونی مناسب خرگیری نیست، اضافه کرد: من بیان چنین سخنانی را در در حالی که مردم در روز 22 بهمن واقعا حضور باشکوهی در راهپیمایی 22 بهمن داشتند و حتی طبق آمارها حضور آنها 40 درصد بیشتر از سال قبل بود را نمی‌پذیرم.

وی با تقدیر از خلق حماسه باشکوه از سوی مردم با حضور در راهپیمای 22 بهمن افزود: امروز نوبت ماست که به صحنه بیاییم و به خواسته‌های مردم عمل کنیم.

وی ادامه داد: البته ما به مایملک افراد کاری نداریم، ولی لیاقت مردمی که چنین حضور باشکوهی در راهپیمایی داشتند، خرگیری نیست.

حقیقی با بیان اینکه در همان زمان که رقم مشخص برای نرخ مرغ گرم اعلام کردیم، این را هم گفتیم که پس از تامین نیاز مصرف استان، مرغ‌داران مجازند به هر استان که خواستند صادرات داشته باشند، گفت: امروز در زمانی که دشمن 24 ساعته فشار می‌آورد زمان همکاری همه صنوف و اقشار است، وگرنه همیشه که شرایط همینطور باقی نمی‌ماند و قطعا بهتر خواهد شد و این روزها نیز می‌گذرد.

وی افزود: پیام حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن این بود که ما برای انقلاب جان می‌دهیم و من مطمئنم امسال مردم برخلاف مکافاتی که داشتند بیشتر هم آمدند، ولی پیام این راهپیمایی این است که شما نیز کاری برای ما بکنید و مردم از ما انتظار دارند.

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر بنا بر خرگیری و تهدید باشد، خودم از تلویزیون اعلام می‌کنم و از مردم می‌خواهم که دیگر مرغ نخرند، از طرفی اجازه خروج مرغ را هم از استان نمی‌دهم، گفت: اگر بنا برخرگیری و تهدید باشد من هم کنار نخواهم کشید و ایستادگی خواهم کرد، چون سرباز این مملکت هستم و باید از مردم دفاع کنم، اگر هم کاری از دستم بر نیاید برای این مردم جانم را می‌دهم.

وی با اشاره به اینکه همه این کمبودها و به هم ریختگی بازار نقشه دشمن است که رخ داده است، گفت: دولت با همه محدودیت‌های موجود حتی بیشتر از سال قبل نسبت به توزیع کالاهای مورد نیاز مردم اقدام کرده است و طبق آمار امسال 246 درصد نسبت به سال قبل بیشتر توزیع داشتیم.

حقیقی با بیان اینکه تا زمان تعیین تکلیف قیمت مرغ و تصمیم در این باره کشتارگاه‌ها، این صنف باید با ما همکاری کنند، اضافه کرد: البته ما با مازاد مرغ کاری ندایم و تصمیم‌گیری درباره آن میزان به عهده خود کشتارگاه است.

وی با بیان اینکه اصرار ما بر تعیین قیمت مبتنی بر عدالت است، افزود: تا زمان تعیین تکلیف که البته زیاد هم دیر نیست، کشتارگاه‌ها موظف به همکاری با ما هستند، هرچند که برای تقدیر از این افراد هم استان یک تمهید تشویقی در نظر خواهد گرفت.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به بحث برگزاری نمایشگاه‌ها و دقت نظر در این باره از سوی مسؤولان مربوط تاکید کرد و گفت: اگر نمایشگاهی قرار است در استان برگزار شود، واقعا همان چیزی باشد که اعلام کرده‌ایم نه اینکه نمایشگاه مبلمان باشد و چیز دیگری در کنار آن عرضه شود.

وی افزود: تأکید بنده این است که در ایام پایانی سال و آستانه سال نو باید نمایشگاه‌هایی دایر شود که در آن کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم عرضه شود تا مردم احساس کنند که ما در خدمت آنها هستیم.

وی همچنین بر انجام تمهیدات لازم در رابطه با بازار شب عید از سوی متولیان تأکید کرد و گفت: باید برنامه‌ریزی برای شب عید درست و اصولی باشد طوری که مردم به مشکل برنخورند.

حقیقی همچنین خطاب به مدیرعامل شرکت غله و رئیس سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر حفظ موجودی آرد استان تأکید کرد و افزود: تمهیدی بیندیشید که استان در این رابطه به مشکل برنخورد.

print

پاسخی بگذارید