تاریخ: ۱۶:۲۶ :: ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
“مالیات” سکه را گران می‌کند یا ارزان؟

در پی اعلام در نظر گرفتن مالیات برای خرید بیش از ۲۵ سکه، عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر گفت: این اقدام حباب قیمت سکه را می‌شکند و عدالت برای خرید آن برقرار می‌شود.

در پی نوسانات بازار سکه و ارز صبح امروز تقوی‌نژاد – رییس سازمان امور مالیاتی – اعلام کرد که در مورد خرید سکه تا ۲۵ عدد معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است و بیش از آن بر اساس یک جدول میزان مالیات آنها مشخص شده است؛ به طوریکه برای ۱۰۰۰ سکه می‌توانیم تا ۳۵ درصد مالیات بگیریم.

در این راستا محمد کشتی آرای – عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر – درباره تاثیرگذاری این تصمیم بر بازار سکه  گفت: این اقدام می‌تواند حباب قیمت سکه را بشکند و ارزانی آن را در پی داشته باشد، چراکه دیگر کسی نمی‌تواند با پول‌های باد آورده تعداد زیادی سکه بخرد و با قیمت و بازار آن بازی کند.

وی افزود: گرچه تصمیمات اتخاذ شده در شرایط اصلاح وضعیت اقتصادی که امروز نیز در آن قرار داریم ممکن است تلاش برای سعی و خطا کردن روش‌ها و راهکارهای گوناگون باشد اما باید منتظر باشیم و ببینیم که تاثیر واقعی این اقدام که البته پیش از این نیز اعلام شده بود بر بازار سکه چیست؟

کشتی آرای گفت: آنچه مسلم است اینکه عدالت در بازار سکه رعایت می‌شود و همه مردم می‌توانند به عنوان متقاضی در این بازار اقدام به خرید و فروش کنند، چراکه دیگر کسی نمی‌تواند ۳۵ هزار سکه بخرد و به کس دیگری حتی یک سکه هم نرسد. البته از سوی دیگر نیز با توجه به شفاف شدن خرید و فروش معاملات در بازار سکه می‌تواند تاثیر مثبتی روی این حوزه بگذارد و امیدوار باشیم که قیمت سکه با این سیاستگذاری متعادل شود.

منبع:ایسنا

print

پاسخی بگذارید