در چهار ماهه نخست ۹۹
تاریخ: ۱۲:۳۱ :: ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
مبلغ تراکنش‌های خرید اینترنتی ۲۹۹ درصد افزایش یافت

مبلغ تراکنش‌های خرید با موبایل و از طریق اینترنت (خرید آنلاین) در چهار ماهه نخست ۱۳۹۹ به ۲۸۵ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۹۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به بررسی تراکنش‌های خرید از طریق پایانه‌های فروش و آنلاین در چهار ماهه نخست امسال پرداخت و نوشت: در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۸، مجموع مبلغ تراکنش‌های خرید اینترنتی (خرید موبایل و اینترنتی) ۷۲ هزار میلیارد تومان بود که این رقم برای امسال با ۲۹۹ درصد افزایش به ۲۸۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

با این وجود سهم تراکنش‌های خرید اینترنتی و موبایل از کل مبلغ تراکنش‌های در بهار ۹۹ معادل ۱۹ درصد بوده است. از نظر تعداد تراکنش‌ها نیز، تعداد تراکنش‌های خرید آنلاین از ۳۱۶ میلیون تراکنش در ۴ ماهه ۹۸ به ۴۷۲ میلیون تراکنش در سال جاری رسیده است که ۴۹.۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سهم تعدادی تراکنش‌های خرید آنلاین نیز از تعداد کل تراکنش‌ها برابر با ۴.۷ درصد بوده است. براساس این گزارش، سهم تهران از مبلغ کل تراکنش‌های خرید آنلاین در چهار ماهه نخست امسال برابر با ۹۳ درصد بوده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، ۱۵.۵ درصد رشد را به ثبت رسانده است.

براساس این گزارش، سهم تهران از مبلغ کل تراکنش‌های خرید آنلاین در چهار ماهه نخست امسال برابر با ۹۳ درصد بوده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، ۱۵.۵ درصد رشد را به ثبت رسانده است.

سهم ۸۱.۷ درصد خرید از پایانه‌های فروش در تراکنش‌ها

با این حال ۸۱.۷ درصد از تعداد تراکنش‌های بانکی در ۴ ماهه نخست امسال متعلق به خرید از پایانه‌های فروش بوده است. طی این مدت تعداد تراکنش‌ها به ۸هزار و ۲۷۶ میلیون تراکنش رسیده که نسبت به تعداد ۶ هزار و ۷۲۶ میلیون تراکنش در مدت زمان مشابه سال قبل، ۲۳.۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در چهار ماهه نخست امسال مبلغ تراکنش‌های خرید از پایانه‌های فروش به ۱.۱۸۳ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به رقم ۸۶۱ هزار میلیارد تومان مدت زمان مشابه سال قبل، ۳۷.۴ درصد رشد یافته است. سهم مبلغ تراکنش‌های خرید از پایانه‌های فروش طی این مدت از کل تراکنش‌ها در بهار ۹۹ نیز برابر با ۷۸.۷ درصد بوده است.

همچنین سهم تهران از تراکنش‌های خرید از پایانه‌های فروش نیز معادل ۲۴.۶ درصد اعلام شده که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال ۹۸، رقمی معادل ۱.۷ درصد کاهش یافته است.

print

پاسخی بگذارید