تاریخ: ۱۱:۱۵ :: ۱۳۹۶/۱۱/۰۹

مجمع موسسه اعتباری ثامن امروز ۸ بهمن برگزار شد.

با توجه به بحث تجمیع موسسه اعتباری ثامن و موسسه اعتباری کوثر با بانک مهر اقتصاد تصمیمات مهم سهامداران ثامن در جلسه امروز از اهمیت بالایی برخوردار است.

هنوز جزئیات جلسه مجمع امروز ثامن منتشر نشده و به زودی بانک مردم جزئیات آن را منتشر خواهد کرد. از طرفی پیام مدیرعامل موسسه اعتباری ثامن به کارمندان این موسسه مورد توجه بسیار کارمندان قرار گرفته. متن پیام مهم محمود رهنما به کارمندان موسسه اعتباری ثامن به شرح زیر است:به شرح زیر است

همکاران خیلی خوب و زحمتکش موسسه اعتباری ثامن

با سلام و درود بر تک تک شما کارکنان خدوم، دلسوز و زحمتکش که دوران بسیار سخت و پرتنش را طی کرده و سپری خواهید کرد. من به نوبه خود از صبوری و تحمل شما در قبال مشتریان بحق ثامن صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نمایم. در ابتدا لازم می‌دانم سوابق بانکداری و مسوولیت‌های پیشین خود را به اطلاع شما عزیزان برسانم:

در سال ۱۳۶۷ با اذن حضرت امام(ره) با صندوق قرض الحسنه انصار المجاهدین با هدف اعطای تسهیلات قرض الحسنه به کارکنان سپاه تاسیس که با شروع مسوولیت اینجانب همراه شد. در معیت آقای محسن رفیقدوست و مسوولان مربوطه نخستین‌شعبه را افتتاح کردیم و به مدت ۵ سال مدیر اعتبارات صندوق (با حفظ سمت سازمان خدماتی کل) و از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۶ به مدت ۱۴ سال مدیرعامل این صندوق یعنی بانک انصار فعلی بودم که به دلیل بازنشستگی مسوولیت را به یکی از همکاران واگذار کرده و به عنوان عضو هیات مدیره بانک انصار به مدت ۱۰ سال است که ادامه مسوولیت می‌دهم. در سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۳۸۵ به دلیل اینکه بانک مهر اقتصاد فعلی با بحران مالی مواجه شد، بنده با حفظ سمت، مدیرعامل آن موسسه بطور همزمان شدم و با توکل به خداوند با کنترل بحران و در مسیر قرار گرفتن موسسه مجددا در بانک انصار ادامه خدمت دادم لذا مجموع مسوولیت بنده در بانک انصار ۲۹ سال است که حدود ۳ سال هم در بانک مهر اقتصاد با حفظ سمت مسوولیت برعهده داشتم. همچنین از سال ۱۳۸۶ تاکنون مشاور مدیرعامل محترم بانک پاسارگاد هستم که ۱۰ سال به تجربه اینجانب در نظام بانکداری اضافه می‌شود. در سال‌های قبل در چند نوبت رئیس مجمع موسسه ثامن بودم لذا اینجانب تنها فردی هستم که به سه مجموعه بانکی انصار و مهراقتصاد و ثامن آشنایی و اشراف کامل دارم و مشکلات و مسائل جاری موسسه ثامن را درک و لمس نموده و سختی‌های کار شما را حس می‌نمایم. قطعا خداوند به همه ما مشروط به اینکه برای رضای خداوند صبر و تحمل نماییم پاداش زیادی در دنیا و آخرت خواهد داد. ان‌شاءالله

موضوع بعدی شایعه استفعای اینجانب در موسسه ثامن است. بنده در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی در تمام مسوولیت‌هایی که عهده دار بودم استعفا نداده‌ام زیرا معتقد هستم پذیرش مسوولیت توأم با استقامت و کار مداوم است. در موسسه ثامن مسوولیت من تبدیل کردن ثامن به یک بانک بزرگ با ادغام شدن سه موسسه ثامن، مهر اقتصاد و کوثر است و طولانی نخواهد بود لذا شایعه استعفای بنده بی اساس بوده و قطعا تا ادغام کامل، در موسسه ثامن ادامه فعالیت خواهم داد مگر مرگ من که ان‌شاءالله شهادت خواهد بود و ماموریت من تمام شود لذا به اینگونه حرف‌های بی اساس توجه نکنید و خودتان اشاعه ندهید.

موضوع بعدی اینکه تکلیف نهایی ثامن چه می‌شود؟

بر اساس حکم قطعی مقام معظم رهبری و تصمیمات سران سه قوه و جمع بندی وزارت دفاع و سپاه پاسداران و ستاد کل نیروهای مسلح و بانک مرکزی، سه موسسه ثامن، مهراقتصاد و کوثر تبدیل به یک بانک بزرگ می‌شوند و اداره و مدیرت آن به عهده دولت یعنی بانک مرکزی خواهد بود. این تصمیم قطعی و صددرصد است و همانگونه که مطلع هستید ریاست محترم بانک مرکزی نیز در دو نوبت شخصا با اصحاب رسانه مصاحبه نموده است.

یکی از شرایط ادغام این است که نیروی انسانی هر سه موسسه نباید ریزش داشته باشند و جهت ادامه فعالیت در بانک مرکزی تدبیر خواهد شد. در این صورت کارکنان موسسه اعتباری ثامن تبدیل به کارکنان بانک می‌شوند و دفترچه‌های حساب ثامن هم تبدیل به دفترچه بانک خواهد شد و مشتریان هم نگران نباشند زیرا به مرکز شتاب وصل شده و سپرده خود را دریافت خواهند نمود.

اینجانب محمود رهنما به عنوان مدیرعامل موسسه اعتباری ثامن و خادم همه کارکنان و مشتریان تدابیر لازم را جهت تسریع در تعیین تکلیف موسسه انجام خواهم داد و من بعد هر هفته گزارش پیشرفت کار را به سمع و نظر کارکنان موسسه خواهم رساند.

 

با آرزوی توفیقات روزافزون برای تمامی همکاران، شما را به خداوند بزرگ می‌سپارم.

من‌الله توفیق

برادر شما

محمود رهنما

print

پاسخی بگذارید