تاریخ: ۱۳:۱۷ :: ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
محمودآباد در هفته دولت صاحب سه سالن سینمایی شد

پردیس سینمایی مجتمع گردشگری سیمرغ شهرستان محمودآباد روز سه‌شنبه همزمان با سومین روز هفته دولت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و چند تن از بازیگران پیشکسوت سینمای کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این پردیس سینمایی که یک سالن به ظرفیت های ۲۴۰ نفر و ۲ سالن هر یک به ظرفیت ۷۰ نفر دارد ، با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال ساخته و بهره برداری شده است.

عنایت بخشی و کیانوش گرامی ۲ تن از بازیگران پیشکسوت سینمای کشور روبان افتتاحیه پردیس سینمایی شهرستان محمود آباد را بریدند. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم در این مراسم حضور داشتند.

مجموعه  تفریحی و گردشگری سیمرغ  در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع با زیربنا ۱۱ هزار مترمربع از سوی بخش خصوصی ساخته شده است. فاز نخست این مجموعه مرداد ماه سال پیش با حضور رییس وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شده بود.

فاز نخست این مجموعه شامل   هایپر مارکت ، رستوران و فست فود بین‌المللی ، کافی شاپ، فروشگاه و نمایشگاه سوغات ایرانی، شهر کتاب، فروشگاه های تلفن همراه و فناوری اطلاعات ، لوازم آرایشی و بهداشتی و پوشاک برند لباس داخلی و خارجی و خانه کودکبوده بود که برای ساخت و تجهیز آن حدود ۵۴۰ میلیارد تومان هزینه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ارشاد در آیین افتتاح پردیس سینمایی محمود آباد گفت: با وجود اینکه حال اقتصادی کشور و دولت مساعد نیست ، اما ما شاهد افتتاح پروژه‌های زیادی بویژه در بخش فرهنگی هستیم که نشانگر اهتمام ویژه دولت به این بخش است.

عباس زارع  ورود بخش خصوصی به پروژه های فرهنگی و هنری را برای توسعه این بخش الزامی دانست و افزود : در حال حاضر ١٢ سینما با ١٧ سالن در مازندران فعال است که با اتمام پروژه های نیمه تمام ، تعدادشان به ٢۵ سالن خواهد رسید.

وی همچنین از کلنگ زنی پردیس سینمایی ساری و افتتاح پردیس سینمایی نور در هفته دولت سال جاری خبر داد.

 امسال ۴۵ طرح عمرانی، خدماتی و تولیدی با اعتباری  بالغ بر ۳۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در هفته دولت در محمودآباد به بهره‌برداری می‌شود.

print

پاسخی بگذارید