تاریخ: ۱۰:۵۴ :: ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
مخالفت مجلس با یک فوریت طرح اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی یک فوریت طرح اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان مخالفت کردند.

 نمایندگان در نشست علنی صبح چهارشنبه، دوم آبان ماه مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان با ۹۴ رای موافق، ۱۲۶ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

قانون منع به کارگیری بازنشستگان مشمول مقامات انتصاباتی است نه انتخاباتی

براساس این گزارش، مهرداد بائوج لاهوتی به عنوان طراح طرح یک فوریت استفساریه اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان، گفت: ما به دنبال تغییر قانون نیستیم بلکه باید ابهام موجود برطرف شود، براساس ماده ۸۸ قانون شوراها شهرداران به مدت ۴ سال انتخاب می شوند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیین نامه شرایط احراز شهرداران توضیح داد: شهرداران باید حداقل ۲۵ سال سن داشته باشند اما در این آیین نامه حداکثری برای سن آنها بیان نشده است.

وی بیان کرد: شهردار وظیفه محلی دارد نه دولتی؛ براساس قانون اساسی شوراها اختیارات شهرداران را مشخص می کنند چرا فقط امور را دولتی کرده و با نگاه دولتی به موضوعات می نگریم. عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان مشمول مقامات انتصاباتی می شود نه مقامات انتخاباتی.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی یادآور شد: در این طرح یک فوریت بررسی می شود بنابراین قانون تغییری نمی کند ما فقط زمانی در نظر می گیریم تا موضوع شهرداران در قانون منع به کارگیری بازنشستگی در کمیسیون شوراها بررسی و نتیجه مشخص شود.

print

پاسخی بگذارید