گروه: مذهبی
تاریخ: ۲۳:۴۰ :: ۱۳۹۹/۰۷/۰۹

عباس اسمعیلی چپی روز چهارشنبه به عنوان مدیرکل جدید حج و زیارت استان مازندران معرفی شد.

به گزارش ایرنا، پیش از این حبیب اله ساداتی به مدت ۱۴ سال این مسئولیت را بر عهده داشت به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

اسمعیلی پیش از این معاون حج و زیارت مازندران بود و علاوه بر این مدیریت حج و زیارت سمنان و معاون پشتیبانی سازمان حج و زیارت کشور را در کارنامه خود دارد.

مراسم امروز با حضور محمد آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت برگزار شد.

مدیرکل بازنشسته حج و زیارت مازندران در جلسه امروز نسبت به برخی مشکلات در سازمان متبوعش اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات حوزه حج دخالت و موازی کاری دیگر نهادها در این امور است که در برخی مواقع ممکن به امنیت زائران آسیب می زند.

ساداتی به پوشش زائران عتبات عالیات نیز اشاره کرد و افزود : حج و زیارت در کنار مسائل و مشکلات حوزه حج، با رویدادهای پیرامونی عتبات عالیات نیز مواجه است که نقش این سازمان را حساس می‌کند.

وی مدیریت چند میلیون زائر در اربعین حسینی را بسیار دشوار دانست و گفت : عدم همراهی دستگاه های دیگر و موازی کاری می تواند در برخی مواقع سلامت زائران را به خطر بیندازد.

ساداتی یکی دیگر از معضلات حوزه حج را انتقال اسناد عنوان کرد و اظهار داشت : باید سازمان و حج و زیارت عدم استقبال ثبت نام شدگان را به دلیل محدودیت مالی در نظر بگیرد و اجازه دهد ثبت‌نام‌های جدید صورت گیرد.

وی فشار افزایش هزینه حج بر متقاضیان را کاملا محسوس عنوان کرد و افزود : سازمان حج و زیارت لازم است محدودیت های زمانی را بردارد.

print

پاسخی بگذارید