تاریخ: ۱۱:۰۴ :: ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
مراقب ثبت‌نام لاتاری آمریکا باشید/ کلاهبرداری خاموش با فیشینگ

ثبت نام لاتاری آمریکا برای کلاهبرداران سایبری راهی است تا بتوانند از طریق روش فیشینگ نسبت به سرقت اطلاعات کارت بانکی کاربران اقدام کنند.

به گزارش اقتصاد شمال ، ثبت نام لاتاری ۲۰۲۰ آمریکا از چندی پیش شروع شده و تا اواسط آبان ماه سال جاری نیز ادامه دارد، اما مهم ترین نکته در شروع ثبت نام لاتاری رشد کلاهبرداری از طریق این پدیده با توجه به علاقه برخی از مردم برای ثبت نام و برنده شدن لاتاری آمریکا به منظور اقامت در کشور ایالات متحده آمریکا است.

نکته جالب این است که سال جاری رشد جستجوها و ثبت نام لاتاری با توجه به محدودیت‌های آمریکا توسط ایرانیان کاهش یافته اما همچنان کلاهبرداری‌های سایبری مالی با این پدیده انجام می‌شود و پلیس فتا نیز در این زمینه هشدار داده؛ در همین خصوص با سرهنگ وحید کارگر؛ کارشناس پلیس فتا گفتگویی داشتیم.

کلاهبرداری با لاتاری از طریق فیشینگ

سرهنگ کارگر با اشاره به کلاهبرداری‌های سایبری مالی با استفاده از پدیده لاتاری گفت: با توجه به تب داغ مهاجرت، برخی افراد شیاد با تبلیغات فروان و ایجاد سایت‌ها و صفحات مختلف با محتوای جذاب به دنبال کلاهبرداری از مردم هستند و در همین زمینه برای کلاهبرداری از روش فیشینگ و استفاده از درگاه‌های جعلی بانکی استفاده می‌کنند و اطلاعات کارت بانکی کاربر را برای سوءاستفاده و برداشت سرقت می‌کنند که در همین موضوع نیز شکایات متعددی با برداشت مبالغ کلان از حساب در پلیس فتا به ثبت رسیده است.

این کارشناس پلیس فتا ادامه داد: عمده کلاهبرداران و شیادان در فضای سایبری که از این دست کلاهبرداری‌ها انجام می‌دهند در خارج از کشور حضور دارند و با استفاده از شگردهایی خاص از یک کشور خارجی اقدام به سرقت و خالی کردن حساب شهروندان می‌کنند که شناسایی گردانندگان این دسته از سایت‌های کلاهبرداری در حال پیگیری است.

مردم به لاتاری اعتماد نکنند

کارگر تاکید کرد: پلیس فتا همواره به تمامی مردم در زمینه عدم استفاده از سایت‌های ناشناس و دارای این دسته از محتواها هشدار دارده و از مردم درخواست می‌شود این دسته از سایت‌ها را به کارشناسان پلیس فتا در وبگاه پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir و در بخش مرکز فوریت‌های سایبری معرفی نمایند.

print

پاسخی بگذارید