تاریخ: ۲:۰۷ :: ۱۳۹۷/۰۹/۰۴

به تازگی خودروی مشترک مرسدس بنز و مک‌لارن به نام Stirling Mos SLR با قیمت ۳ میلیون ۳۶۰ هزار دلار برای فروش گذاشته شده است.

سرویس خودرو اقتصاد شمال :بعضی‌ها برای این که بتوانند یک خودروی خوب با قیمت مناسب بخرند به سراغ بازار خرید محصولات دست دوم می‌روند. عموما خودروهای دست دوم به دلیل این که صفر نیستند قیمت پایین‌تری دارند اما این روش همیشه جواب نمی‌دهد مخصوصا وقتی می‌خواهید بعضی از خودروهای مرسدس بنز را خریداری کنید. مرسدس بنزی که در این خبر آمده است نیز از این قضیه پیروی می‌کند. این خودرو یک مک‌لارن Stirling Mos SLR است. این خودرو در سال ۲۰۰۹ ساخته شده است و هنوز هم یکی از خاص‌ترین محصولات بنز و مک‌لارن است. خب با توجه به این خاص بودن می‌شود قیمت آن را نیز حدس زد. این خودرو بسیار گرانقیمت است.

پیشرانه‌ای که در این خودرو از آن استفاده شده است از نوع V8 سوپرشارژردار بود و این پیشرانه در جلوی شاسی قرار گرفته بود. قدرتی که این دستگاه تولید می‌کرد، ۶۰۰ اسب بخار بود. دیفرانسیل این خودرو نیز در قسمت عقبی آن قرار داشت که نیروی پیشرانه در آن به وسیله یک جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته‌ی خودکار به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کرد.

تعداد خودرویی که مرسدس بنز و مک‌لارن از مدل SLR تولید کردند بیش از ۲ هزار دستگاه بودند. البته باید گفت که در میان این خودروها نسخه‌های ارتقا یافته نیز حضور داشته اند. اما خاص‌ترین آن‌ها مدل استرلینگ ماس است که از لحاظ طراحی کاملا در خارج از دنیای استانداردهای SLR است. در این خودرو خبری از سقف و شیشه جلویی نیست.

در طراحی این خودرو دماغه‌ و چراغ‌های جلو و عقب کاملا متفاوت هستند. همان طور که در عکس‌ها مشاهده می‌کنید فقط دو شیشه کوچک برای منحرف کردن باد در جلوی سرنشین وجود دارد.

این خاص بودن تنها به ظاهر این خودرو ختم نمی‌شود. پیشرانه استرلینگ ماس ۶۵۱ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. اگزوزهای این خودرو در دو سمت بدنه آن به صورت دوتایی قرار دارند.

اخیرا یکی از این خودروها به رنگ سفید و با تودوزی قرمز برای فروش گذاشته شده است. کارکرد این خودروی جذاب و خاص تنها ۴ هزار و ۱۰۰ کیلومتر است. فروش این سوپراسپرت فعلا با قیمت ۳ میلیون ۳۶۰ هزار دلار انجام می‌شود.

8995861_161

8995862_426

8995863_376

8995864_148

print

پاسخی بگذارید