گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۰:۲۲ :: ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
مرکز صنایع تبدیلی کشاورزی در آستارا به بهره برداری رسید

نخستین مرکز صنایع تبدیلی کشاورزی آستارا به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، جهت رونق صادرات تولیدات این بخش به بهره برداری رسید.

فرماندار آستارا روز شنبه در این آئین در روستای سیبلی گفت: رونق صنایع تبدیلی کشاورزی به جهت موقعیت مرزی این شهرستان، بسترهای صادرات و تولید را فراهم می‌کند.

حسن رستم زاد اظهار داشت: شهرستان آستارا قطب صادرات محصولات کشاورزی است و برای جذب مشتری در بازار کشورهای جمهوری آذربایجان و روسیه، باید محصولات در بسته بندی‌های زیبا عرضه شود.

وی افزود: برای رونق تولیدات روستایی، ثبات اقتصاد و اشتغال به تغییر رویکرد و توجه به ارزش افزوده با ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی نیاز داریم.

وی ادامه داد: بازنگری در روش‌ها و برنامه ریزی برای برند سازی محصولات کشاورزی ضروری و برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای منطقه حائز اهمیت است.
رستم زاد خاطرنشان کرد: علت تجاری نشدن محصولات کشاورزی برند نشدن آنهاست و باید برای برندسازی محصولاتی نظیر برنج، کیوی و عسل برنامه ریزی شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستارا هم گفت: این مرکز در زمینی به وسعت یکهزار متر مربع با ظرفیت بسته بندی سالانه یکهزار و ۲۰۰ تن محصول با ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شد.

ایرج شیارکار افزود: حبوبات، برنج، غلات و میوه خشک در این مرکز بسته بندی می‌شود و دارای آزمایشگاه و انبار نگهداری کالاست و ۱۵ نفر به صورت مستقیم در آن شاغل هستند.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه مرکز صنایع تبدیلی، ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات نیاز است و در سال گذشته ۳۲۴ هزار تن محصول کشاورزی از مرز آستارا به کشورهای خارجی صادر شد خاطرنشان کرد: توسعه این مرکز باعث رونق صادرات خواهد شد.

۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه هفته جهاد کشاورزی است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

print

پاسخی بگذارید