تاریخ: ۱۴:۲۴ :: ۱۳۹۶/۰۷/۰۶

نویسنده‌ای که در سال ۲۰۱۶ با انتشار اخبار جعلی در طول انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شهرت رسیده بود، درگذشت.

به گفته مقامات محلی، جسد “پل هرنر” ۳۸ ساله، روز ۱۸ سپتامبر در خانه او در شهر لاوین، آریزونا پیدا شد.

احتمالا، دلیل مرگ هرنر مصرف بیش از حد مواد مخدر بوده است.

پل هرنر اخبار ساختگی و مقالات نادرست متعددی را در شبکه‌های اجتماعی، از جمله فیس‌بوک و وب‌سایت‌هایی که خودش تاسیس کرده بود، منتشر می‌کرد.

ترویج اخبار دروغی و افزایش تعداد خواننده‌های خبرهای جعلی یکی از موضوع‌های بحث‌برانگیز و جنجالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.

سی پس از انتخابات، پل هرنر مدعی شد که عملکرد او علت موفقیت دونالد ترامپ  در انتخابات بوده است.

یکی از مطالب نادرست هرنر آن بود که باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا، یک “همجنس‌گرا” و “مسلمانی افراطی” است.

همچنین، اریک ترامپ، فرزند ترامپ، و کوری لوادسکی، مدیر تبلیغات انتخاباتی ترامپ، یکی از خبرهای ساختگی پل هرنر را منتشر کردند که در آن گفته شده بود دموکرات‌ها به کسانی که در راه‌پیمایی‌های علیه ترامپ شرکت کنند، سه هزار دلار پرداخت خواهند کرد.

ماه دسامبر سال گذشته، پل هرنر در گفت‌وگویی عملکرد خود را “هجو سیاسی” خواند. او گفت: “این کار را برای آمورزش دادن به مردم انجام می‌دهم. چیزهایی در جامعه مشاهده می‌کنم که نادرست هستند.”

همچنین، ماه نوامبر سال گذشته، هرنر در گفت‌وگویی با واشنگتن پست اعلام کرد: “فکر می‌کنم به خاطر من بود که ترامپ راهی کاخ سفید شد. سایت‌های من همیشه مورد علاقه هواداران ترامپ بودند… پیروان او صحت هیچ خبری را تایید نمی‌کنند – آن‌ها هر خبری را به انتشار می‌رسانند، هر ادعایی را باور می‌کنند.”

اما، با وجود این، هرنر مدعی بود که اقدام‌های او برای دور راندن حامیان دموکرات‌ها از هیلاری کلینتون نبوده. پل هرنر در پاسخ به این سوال که آیا اخبار ساختگی او برای حمایت از دونالد ترامپ بوده‌اند، گفت: “نه. از ترامپ متنفر هستم.”

جی‌جی هرنر، برادر پل هرنر، در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، اعلام کرد که پل هرنر در خانه مادرش و در خواب جان داد. او برادر خود را “استاد اینترنت، مردم‌دوست، فعال سیاسی، فیلسوف” معرفی کرد.

 

منبع:رکنا

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید