استاندار گیلان گفت
تاریخ: ۲۳:۵۷ :: ۱۳۹۸/۰۱/۲۳

استاندار گیلان با اشاره به اهتمام دولت برای اشتغالزایی گفت: مصمم هستیم تا بخشی از اعتبارات را به سمتی ببریم که زمینه ساز اشتغال شود و زیر ساخت ها را به گونه ای پیش ببریم که اشتغال را تقویت کند.

به گزارش اقتصاد شمال ،مصطفی سالاری شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی گیلان به برنامه ریزی اقدامات برای امسال اشاره و اضافه کرد: تلاش داریم تا با استفاده از تبصره ۱۸ از ظرفیت های اشتغال زای قانون و بودجه از سهمیه ای که برای استان و وزارتخانه ها پیش بینی شده گام هایی را برای اشتغال جوانان اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه های استان نیاز به بازنگری دارد، تصریح کرد: برخی از پروژه هایی که به صورت ملی یا استانی فهرست شده اند قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارد که بایستی نسبت به آنها بازنگری شود.
وی همچنین بر اهتمام مدیران استان برای پیگیری و دریافت سهمیه استان تاکید کرد.
سالاری با تاکید بر ضرورت نظم و انضباط بیشتر در مسائل اقتصادی و ساماندهی در کاهش اعتبارات هزینه ای گفت: ۱۴ محور را برای نظم و انضباط بیشتر در مسائل اقتصادی از جمله کاهش اعتبارات هزینه ای، انرژی ، ماموریت های غیر ضروری و همایش های غیر ضروری مشخص کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه قانون مجوز جا به جایی ساختمان ها را بین دستگاه ها داده است، تصریح کرد: در برخی جاها ساختمان مازاد و برخی جاها کم داریم که بر اساس قانون می توانیم جا به جایی داشته باشیم اما برخی از وزارت خانه ها در املاک بلااستفاده خود به دستگاه های دیگر مقاومت می کنند.
استاندار گیلان با اشاره به تفاهم نامه سازمان برنامه و بودجه با وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی اب بندان ها و رودخانه ها خاطر نشان کرد: شیوه نامه ای را برای ساماندهی آب بندان ها و رودخانه ها تنظیم کرده ایم که برای برداشت مصالح انباشت شده بستر رودخانه ها ، خطر سیل را کاهش دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش از بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از باقی مانده ازادراه رشت- قزوین و اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع در عملی شدن آن قدردانی و تصریح کرد: حمایت دولت از چای و تعیین نرخ خرید تضمینی برگ سبز، جای قدردانی دارد.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید