معاون وزیر کار: پرورش دهندگان پرندگان وحشی تسهیلات می‌گیرند

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای پرورش پرندگان وحشی به متقاضیان تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا، عیسی منصوری عصر چهارشنبه در شورای اشتغال و کارآفرینی استان مازندران در ساری افزود : اجرای این طرح می تواند مشکل شکار پرندگان مهاجر را در استان مازندران بویژه مناطقی مانند فریدونکنار و تالاب سرخرود تا حد زیادی حل کند.

وی گفت : اجرای این طرح برای بعضی از پرندگان وحشی از جمله ” خوتکا ” می تواند اجرایی شود و با تولید انبوه این پرندگان دیگر مشکلی برای شکار پرندگان مهاجر نیز ایجاد نخواهد شد و فقط باید برای بازاریابی آن نیز برنامه ریزی شود.

منصوری افزود : حساسیت های جهانی برای شکار پرندگان وحشی وجود دارد و با تولید انبوه برخی از گونه های پرندگان وحشی در قالب بومی دیگر این حساسیت ها نیز کاهش خواهد یافت.
 پرداخت یارانه دستمزد و بیمه به کارفرمایان 
معاون وزیر کار همچنین از پرداخت اعتبار در قالب یارانه دستمزد و بیمه به کارفرمایان خبر داد و گفت که بر اساس این طرح ، کارفرمایان در قبال اشتغال نیروی کار حدود ۳۰ درصد دستمزد یارانه بیمه ای دریافت خواهند کرد.
وی اضافه کرد : پیش از این اعتبار برای کمک به کارفرمایان برای بیمه کارگری در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار می گرفت ، ولی بر اساس مصوبه جدید این اعتبار به طور مستقیم پس از ارائه لیست بیمه کارگران از سوی کارفرمایان، در اختیار آنان قرار داده می شود.
منصوری گفت : همچنین کارگاه هایی که در دوران کرونا، کارگران خود را اخراج کردند، می توانند در صورت برگشت به کار کارگران اخراجی از این اعتبار برخوردار شوند.

وی با اظهار این که قبلا این اعتبار تنها برای کار اولی ها تخصیص داده می شد ، دلیل تصمیم جدید وزارت تعاون را تشویق کارآفرینان برای به کار گیری کارگران بیشتر و رونق اشتغال اعلام کرد.
معاون وزیر کار گفت : این طرح تنها برای واحدهای تولیدی فعال در مناطق کمتر برخوردار و محروم  روستایی و شهری قابل اجر است.

وی به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در سطح کشور اشاره کرد و گفت : این تسهیلات به طرح های مدرن در حوزه گلخانه ای و دامی پرداخت می شود و محدودیتی نیز برای پرداخت این تسهیلات وجود نخواهد داشت.
منصوری سقف این تسهیلات را حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
معاون وزیر کار همچنین آمادگی وزارتخانه متبوعش را برای پرداخت تسهیلات اجرای طرح زراعت چوب در استان مازندران اعلام کرد و اظهار داشت : باید مکانیزم اجرای این طرح و بازاریابی آن از سوی استان ارائه شود تا بتوانیم تسهیلات مورد نیاز را تامین کنیم.

print

پاسخی بگذارید