تاریخ: ۱۰:۲۴ :: ۱۳۹۶/۱۰/۰۹

سپرده‌گذاران بزرگ کاسپین هنوز طلب‌های سنگین‌شان را نگرفته‌اند.

گرچه آنها تنها ٢‌درصد جمعیت سپرده‌گذاران را تشکیل می‌دهند و به گفته مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس حدود ١٠‌هزار نفر هستند اما رقم سپرده آنها بیشتر از ٢٠٠‌میلیون تومان است و به تنهایی و حداقل چیزی نزدیک به سپرده همان ٩٨‌درصد مشتریان خرد در شبکه پولی و مالی کشور معطل دارند.
بی‌اطلاعی بانک مرکزی از بریزوبپاش در موسسات غیرمجاز
صفرعلی اسماعیلی دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس به «شهروند» می‌گوید: در اقتصادی که فعالیت یک بقالی و یک زیرپله زیرنظر دولت و نهادهای مسئول شکل می‌گیرد، چطور موسسات غیرمجاز سال‌ها فعالیت می‌کردند و دولت هیچ اطلاع‌رسانی مشخصی در رابطه با آنها نداشت.
او با اشاره به گفته‌های رئیس ‌کل بانک مرکزی مبنی بر پرداخت سود ٩٨‌درصدی در یکی از موسسات مالی غیرمجاز گفت: در اقتصادی که حداکثر سود بنگاه‌های تولیدی کمتر از ١٠‌درصد اعلام می‌شود، چنین سودی با چه توجیهی پرداخت می‌شد. مگر می‌شود بانک مرکزی از چنین بریزو بپاش‌هایی خبر نداشته باشد.
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس که معتقد است بانک مرکزی می‌توانست از مدت‌ها قبل نسبت به خطرات سپرده‌گذاری در این موسسات هشدار دهد، این نکته را هم اضافه کرد؛ مهم نیست که تشکیل موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در کدام دولت شکل گرفته است، باید هرچه سریع‌تر برای حل آن چاره‌ای اندیشید.
print

پاسخی بگذارید