تاریخ: ۲۳:۳۷ :: ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
مقاومت شورای شهر گرگان برای شفاف‌سازی پاداش مدیران شهرداری

با وجود ۲ مصوبه در خصوص پرداخت پاداش سه میلیارد ریالی به مدیران شهرداری گرگان و الزام شهرداری به شفافیت در چگونگی پرداخت این مبلغ، همچنان تعدادی از اعضای شورای شهر گرگان مخالف انتشار لیست پاداش پرداختی به مدیران شهرداری هستند.

یکصد و هفتاد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر شامگاه دیشب شنبه به ریاست علی اصغر جرجانی برگزار شد.

در این جلسه عضو شورای اسلامی شهر گرگان در پاسخ به سوال ایرنا اظهار داشت: انتشار لیست پاداش دریافتی شهردار، شهرداران مناطق و مدیران سازمان های زیر مجموعه شهرداری به صلاح نیست.

فائزه عبدالهی ادامه داد : هر وقت مدیران سایر دستگاه های اجرایی پاداش های دریافتی خود را اعلام  کنند ما نیز اجازه انتشار این لیست را خواهیم داد و دلیلی ندارد قبل از سایر دستگاه های اجرایی در اعلان مبلغ پاداش پیش‌قدم شویم.

به گزارش ایرنا و بر اساس مصوبات شورای شهر، شهرداری گرگان ماهانه مجاز به پرداخت یک میلیارد ریال به مدیران و کارکنان زیر مجموعه خود است که علاوه بر این مبلغ و طبق مصوبه ای دیگر، این نهاد می تواند به سبب آنچه عملکرد مثبت در سال ۹۷ نامیده شده، دو میلیارد ریال دیگر نیز به عنوان پاداش به مدیران شهرداری گرگان پرداخت کند.

بر اساس این لایحه، شهرداری مکلف به انتشار و ارایه ماهانه لیست پرداخت این پاداش ها بود که با گذشت ۵ ماه از سال همچنان این موضوع راکد مانده است.

در مقابل تعدادی از اعضای شورای شهر از جمله سخنگو و رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر گرگان، انتشار و مبالغ  و چگونگی پرداخت پاداش به مدیران را حق اصحاب رسانه و شهروندان می دانند.

سعید رحیمی  رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر گرگان اظهار داشت: به استناد موضوع ماده ١٠ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، شفاف سازی امور و مجموعه اقدامات، فعالیت ها، درآمد و هزینه کردها و به طور کلی امور مالی همه دستگاه ها برای مردم تکلیف و ضرورتی غیر قابل انکار است و مجموعه شهرداری گرگان نیز از موضوع استثنا نیست.

رییس شورای شهر هم در ادامه اظهار داشت : پس از جلسه هیات رییسه با شهردار گرگان، تصمیم مقتضی در خصوص انتشار و یا عدم انتشار این لیست اتخاذ و اطلاع رسانی میشود.

علی اصغر جرجانی بر نظارت شورا به چگونگی تنظیم این لیست و تعیین سقف پرداخت ها تاکید کرد اما به زمان برگزاری این جلسه اشاره ای نکرد.

به گفته وی بر اساس مصوبه شورا، شهرداری گرگان مکلف است هر ماه لیست پرداخت پاداش را به صحن شورا ارایه دهد که تاکنون از این کار خودداری کرده است.

در این جلسه همچنین تعدادی از اعضای شورای شهر گرگان از تاخیر در پرداخت حقوق نیروهای خدمات شهری گرگان انتقاد کردند و پاسخ مسوول مالی شهرداری نیز آنان را قانع نکرد.

با اتمام این جلسه دوره هیات رییسه سال دوم شورای اسلامی شهر گرگان به پایان رسید و مقرر شد در ۴۸ ساعت آینده تکلیف هیات رییسه جدید مشخص شود.

در این جلسه و به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور از حسین ربیعی، تنها آزاده عضو شورای شهر گرگان تجلیل شد.

بخش های پایانی جلسه رسمی و علنی شوای شهر گرگان به سبب نقص فنی در روشنایی صحن در تاریکی برگزار گردید.

شورای شهر گرگان ۹ عضو دارد.

print

پاسخی بگذارید