گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۴:۱۰ :: ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
موافقت با درخواست شرکت فولاد گیلان برای تأمین ارز

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان حمایت از واحدهای تولیدی در راستای حفظ اشتغال موجود و اشتغال پایدار را از رویکردهای مهم این سازمان خواند و از موافقت با درخواست شرکت فولاد گیلان برای تأمین ارز جهت وارد کردن ماشین آلات مورد نیاز به کشور خبر داد.

منوچهر صدفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  در همین راستا ،  کارگروه های مختلفی همچون کارگروه رفع موانع تولید و رونق تولید از چندین سال قبل  برگزار می شود که در آن با حضور واحدهای تولیدی ، مشکلات  آنها بررسی شده و در چارچوب اختیارات قانونی به آنها کمک می شود که بر همین   اساس از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال ، مبلغ ۷۷۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: همچنین تسهیلاتی نیز در جهت رونق تولید برای واحدهای متقاضی در نظر گرفته شده که با  ثبت نام در سامانه بهین یاب و  معرفی به بانک ، تسهیلات  به آن ها  پرداخت می شود.

وی با اشاره به شایعاتی درباره  واگذاری مجتمع فولاد گیلان، این مطالب را رد کرد و گفت: مجتمع فولاد گیلان طرح توسعه ای  ورق گالوانیزه  دارد که  با راه اندازی آن برای شماری از افراد جویای کار نیز اشتغالزایی می شود .

صدفی اضافه کرد:  در همین راستا، تقاضای وارد کردن ماشین آلات را به کشور داشته اند که با توجه به بررسی های انجام شده ، با  در خواست انها برای تامین ارز موافقت شده است .

وی گفت: البته مجتمع فولادی گیلان  مدتی قبل برای تامین مواد اولیه دچار مشکل شده بود که هماهنگی های لازم با وزارتخانه انجام شده و قرار است که از فولاد مبارکه این مواد اولیه تامین شود.

 در حال حاضر دو هزار و ۹۴۸ واحد صنعتی در گیلان فعال است

مجتمع فولاد گیلان، واقع در شهرک صنعتی رشت با متراژ کل زمین مجتمع حدود ۶۰ هکتار ، به عنوان یکی از شاخص ترین واحدهای تولیدی در استان گیلان شناخته می شود که از سال ۱۳۸۰ راه اندازی شده و از سال ۱۳۸۲ به عنوان بزرگ ترین تولید کننده فولاد کشور در بخش خصوصی بهره برداری رسید.

print

پاسخی بگذارید