تاریخ: ۱۱:۴۹ :: ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
موسیقیدانان گیلان سازهایشان را برای جشنواره موسیقی فجر کوک کنند

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان موسیقیدانان استان را به شرکت در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر دعوت کرد.

سید امیر مصباح روز  چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فراخوان بخش رقابتی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر به صورت باکلام و بی‌کلام در بخش‌های موسیقی (دستگاهی، کلاسیک، پاپ، نواحی، تلفیقی، معاصر و ارکسترال ایران) و ناشر برگزیده منتشر شده است.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف معرفی و تقدیر از آثار برگزیده اهالی موسیقی ایران، اعتلای هنر موسیقی و ارتقای سلیقه شنیداری مخاطبان، صیانت از هویت ملی مبتنی بر آموزه های دینی و ایرانی، تقویت و حمایت از هنر خلاق و همچنین شناسایی، تبیین چهارچوب ها و استانداردهای کیفی گونه های مختلف موسیقی تهیه و تنظیم شده است.
وی ادامه داد:صاحبان آثار از چهارم آبان ماه می توانند، تمامی آلبوم های صوتی دارای مجوز خود از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای رسمی را که به صورت فیزیکی و دیجیتال در بازه زمانی مشخص از یکم مهر ۹۶ تا یکم مهر ۹۸  منتشر شده است را تا پایان وقت اداری شنبه ۱۵ آذرماه با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی fajrmusicfestival.com مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.
مصباح یادآور شد :همزمانی سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هدف شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه هنرمندان و گروه‌های موسیقی سراسر کشور  ، اسفندماه ۹۷ با حضور ١۵ گروه در بخش‌های موسیقی سنتی، نواحی، ردیف دستگاهی و بازسازی ترانه‌های قدیمی گیلان در رشت برگزار و مورد اقبال خوب گیلانیان واقع شد .
معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های این اداره کل در سال های اخیر اشاره و تصریح کرد: دفعات اجراهای صحنه ای موسیقی استان در سال گذشته نسبت به سال ۹۲، نشان از رشد ۴۲ درصدی دارد.
وی یادآور شد: برگزاری نخستین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی با محوریت ردیف دستگاهی در سال ۹۶، همزمانی جشنواره موسیقی فجر با حضور ۱۵ گروه ملی و استانی برای نخستین بار در سال ۹۷ و جشنواره آوای ارادت رضوی در سال ۹۸ از شاخص ترین فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در حوزه موسیقی است.
مصباح در خاتمه تاکید کرد: حمایت از انجمن موسیقی و گروه های موسیقی استان از طریق این انجمن از سیاست های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که انجمن موسیقی گیلان در همین راستا فعالیت های گسترده ای همچون حمایت از برگزاری کنسرت های موسیقی نواحی گیلان، دونوازی و تک نوازی، موسیقی کلاسیک و بین المللی، اجراهای پژوهشی، کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی موسیقی، چاپ فرهنگ لغت موسیقی هاروارد (برنده جایزه دوسالانه کتاب خانه موسیقی) و ضبط موسیقی نواحی و تعزیه های استان را انجام داده است.
۸۷ آموزشگاه آزاد موسیقی در گیلان فعالیت دارند .

print

پاسخی بگذارید