تاریخ: ۱۲:۱۸ :: ۱۳۹۹/۱۲/۱۶

آخرین اخبار درمورد پرداخت سود سهام عدالت حاکی از آن است که حداکثر این سود ۲۰۰ هزار تومان بوده و تا پایان سال توسط سمات پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، تاکنون به مشمولان سهام عدالت سه دوره سود پرداخت شده است به این ترتیب که در سال ۱۳۹۵ به ازای یک میلیون تومان سهم ۱۵۰ هزار تومان، در سال ۱۳۹۶، ۱۷۵ هزار تومان و در سال ۱۳۹۷، ۲۰۵ هزار تومان پرداخت شد. بنابراین سودی که امسال پرداخت می شود متعلق به سال ۱۳۹۸ و چهارمین دوره پرداخت سود است.

میزان سود

آنطور که محمدعلی دهقان دهندی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده است، سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ که از شرکت های سرمایه پذیر موجود در پرتفوی سهام عدالت تشکیل شده، در حال تجمیع است. این رقم در حدود ۲۰۰هزار تومان برای آن دسته از سهامدارانی است که تمامی سهم خود را نگهداری کرده و هیچ سهمی نفروخته باشند.

درواقع از انجایی که اردیبهشت سال جاری فرایند آزادسازی سهام عدالت صورت گرفت، برخی روش مستقیم و برخی دیگر روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند. آن دسته از افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند اختیار فروش تا ۶۰ درصد سهام خود را داشتند. بنابراین رقمی که دهنوی اعلام کرده است به افرادی تعلق می گیرد که هیچ بخشی از سهام خود را نفروخته اند و برخی دیگر که ۳۰ یا ۶۰ درصد سهام خود را فروخته اند، فقط سود بخشی از سهام را دریافت میکنند که هنوز در پرتفوی آن ها موجود است.

زمان پرداخت سود

همچنین زمان پرداخت سود از سوی دهنوی تا پایان سال جاری اعلام شده و بر این نکته تاکید شده است چنانچه سود چند شرکت نیز تجمیع نشود، مابقی آن در سال آینده واریز خواهد شد.

نحوه پرداخت سود

با توجه به تعدد شرکت های حاضر در پرتفوی سهام عدالت، مقرر شده واریز سود سهام افرادی که مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند، توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه انجام شود. همچنین از آنجایی که انتخابات شرکت های سرمایه گذاری استانی که قرار بود در ۲۰ اسفندماه برگزار شود، فعلا منتفی شد، امسال سود سال ۱۳۹۸؛ سهام عدالت افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، به همان روش سهام داران مستقیم سهام عدالت و توسط شرکت سمات واریز می شود.

print

پاسخی بگذارید