تاریخ: ۱۳:۰۶ :: ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
میگوی گلستان به اروپا صادر می شود

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: میگوی تولیدی این استان برای صادرات مستقیم به اتحادیه اروپا مجوز صادرات را از سوی سازمان دامپزشکی دریافت کرد.

محمود رضا وفایی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: این در حالی است که در گذشته صادرات میگو این استان با برند سایر استان ها به ویژه جنوب انجام می شد.
وی گفت: با دریافت این مجوز از سازمان دامپزشکی، میگو فرآوری شده استان با کمترین هزینه به کشورهای اروپایی صادر می شود.
وی اضافه کرد: صادرات میگو گرم به مقدار ۵۰ کیلوگرم به کشور اسپانیا برای نخستین بار از گلستان برنامه ریزی شده است که این اقدام راه باز شدن صادرات این محصول را به کشورهای اروپایی تسهیل می کند.
به گفته وفایی پیش از این، کد صادرات مستقیم میگو برای واحدهای فرآوری میگو استان گلستان به کشورهای چین و امارات صادر شده بود.
وی با اشاره به این که پرورش میگو در استان در نیمه نخست امسال انجام و برداشت آن تا اواخر آبان ادامه می یابد ، گفت: پیش بینی می شود امسال صادرات دو تا سه تن میگو فرآوری شده از استان گلستان به طور مستقیم به کشور اسپانیا صورت گیرد.
به گزارش اقتصاد شمال، اردیبهشت ماه امسال دو میلیون قطعه بچه میگو در ۸۳۰ هکتار از مزارع پرورش این آبزی در گلستان رها شد که به گفته معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان تا پایان فصل برداشت، ۷۰ درصد این تولیدات قابلیت صادرات خواهند داشت.
گلستان هشت مرکز عمل آوری میگو دارد که به گفته مدیرکل شیلات استان پیش بینی می شود در فصل برداشت یک ماهه امسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن میگوی تولیدی را عمل آوری و بسته بندی کنند.
به گفته کارشناسان شیلات، میگوی تکثیری در این مجتمع از نوع وانامی است، این گونه به علت شوری کم آب و اقلیم و خاک مناسب در مدت ۱۲۰ روز پرورش یافته و به وزن ۱۵ گرم می رسد.
سایت پرورشی گمیشان واقع در شمال غرب گلستان تنها مجتمع تولید میگو در شمال کشور است.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید