نشست اعضای سازمان اقتصادی اکو در مازندران/گسترش روابط اقتصادی سر خط  گفتگوها

دویست و سی و چهارمین نشست شورای نمایندگان اکو در حالی آغاز به کار کرد که ۱۰عضو این سازمان در مازندران گرد هم آمدند تا راههای مختلف افزایش همکاری های اقتصادی منطقه را بررسی کنند .

به گزارش اقتصاد شمال از ساری دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو  با برشمردن ظرفیت های مهم اقتصادی مازندران این استان را دارای قابلیت های خوب توسعه ای معرفی کردو اظهار داشت:کشورهای این سازمان موقعیت مناسبی برای افزایش سطح همکاری های اقتصادی دارند و می توانند با افزایش سطح مبادلات توسعه منطقه ای را رقم بزنند .

وی افزود :برگزاری این نشست در یکی از استانهای شمالی ایران می تواند نمایندگان این کشورها را با قابلیت های متنوع اقتصادی و صنعتی مازندران بیشتر آشنا کند و توسعه روابط اقتصادی را در پی داشته باشد.

سلیمان پور با بیان اینکه  تولید ناخالص داخلی اکو دو برابر شده است تصریح کرد:موقعیت جغرافیایی مناسب کشورهای عضو می تواند روابط تجاری متنوعی را زمینه سازی کند و می توانیم در زمینه های کشاورزی، صنعتی و گردشگری توسعه روابط را شاهد باشیم .

در ادامه این نشست حسن خیریان پور معاون اقتصادی استاندار مازندران زمینه های اقتصادی کشورهای عضو را برشمرد و تاکید کرد: توسعه  روابط تجاری منطقه ای و فرا منطقه ای کشورهای عضو همواره مورد تاکید ما بوده است و سعی داریم با توسعه این روابط به همگرایی در بخش های دولتی و خصوصی کمک کنیم.

وی به معرفی قابلیت های مختلف مازندران به عنوان استانی با ظرفیت های بالقوه پرداخت و خاطر نشان کرد: مازندران در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی،باغی و ماهیان خاویاری رتبه خوبی در سطح کشور دارد و می تواند در این زمینه گام های عملی را برای همکاری بردارد .

گفتنی است این نشست به مدت۲  روز برگزار می شود و طبق برنامه نمایندگان کشورهای عضو از قابلیت های اقتصادی مازندران بازدید خواهند کرد.

print

پاسخی بگذارید