با هدف تغییر الگوی تجارت جهت استفاده از ظرفیت بنادر شمالی

نشست هماهنگی ستاد تسهیل و تسریع حمل و توزیع کالاهای اساسی با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی ، سازمان بنادر و دریانوردی ، راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، گمرک ، بازرگانی دولتی ، جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران استانی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد برگزار شد.

 به گراش اقتصاد شمال به نقل از  واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی بندر امیرآباد  ؛ مدیرکل امور لجستیکی و حمل ونقل چند وجهی سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست گفت :ستاد هماهنگی حمل و توزیع کالاهای اساسی در بنادر به منظور تغییر الگوی تجارت جهت استفاده از پتانسیل های بنادر شمالی و بهره برداری حداکثری از ریل برای تخلیه و بارگیری کالا تشکیل شده است.

خسرو سرایی یکی دیگر از اهداف این نشست را پیگیری و اجرای سیاست های برنامه ششم توسعه ، تکالیف سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر توسعه حمل ریلی در بنادر کشور به منظور کاهش سوانح و مصرف سوخت ، ایجاد بندر سبز و افزایش انعطاف چرخه تأمین کالا باز طراحی نحوه توزیع واردات کالاهای اساسی و تأکید بر لزوم استفاده بهینه از زیرساخت های ریلی در بنادر کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه باز طراحی نحوه توزیع واردات کالاهای اساسی در بنادر کشور و ایجاد شرایط مناسب تر با همکاری صاحبان کالا راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، گمرک و سایر ارگان های زیربط امکان پذیر است افزود: با گسترش حوزه لجستیک در حمل و نقل کالا شاهد کاهش هزینه و زمان حمل آن خواهیم بود.

در ادامه نشست هماهنگی ستاد تسهیل و تسریع حمل و توزیع کالاهای اساسی ، محمد صادق رنگ آور معاون امور بندری و اقتصادی بندرامیرآباد نیز با تشریح ظرفیت ها و توانمندی های این بندر اظهار داشت بندرامیرآباد به عنوان تنها بندر متصل به راه آهن سراسری در شمال کشور ، تنها اسکله رو رو ریلی در کشور را دارا می باشد.

احمدی مدیر کل بازرگانی راه آهن ج.ا.ا با یادآوری اینکه بندرامیرآباد دارای ۱۸ کیلومتر شبکه ریلی داخلی می باشد افزود بخش قابل توجهی از محو طه های عملیاتی بندرامیرآباد به خطوط ریلی دسترسی دارند و برای کاهش هزینه های حمل و نقل باید از این ظرفیت ها به نحو مطلوب تری بهره برد.

وی همچنین از آمادگی راه آهن ج.ا.ا با بندرامیرآباد جهت حمل ایمن تر و سریع تر کالاهای اساسی از قبیل برنج ، روغن ، شکر و نهاده های کشاورزی و دامی از این بندر خبر داد.

گفتنی است پیش از آغاز این نشست حاضران از منطقه عملیاتی ، اسکله رو رو ریلی و مخازن نفتی و روغن خوراکی منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد بازدید کردند.

print

پاسخی بگذارید