تاریخ: ۱۰:۳۵ :: ۱۳۹۷/۰۹/۰۵

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه تلاش کرد بخشی از کاهش شدیدی که روز جمعه متحمل شد را جبران کند، اما همچنان پایین مرز ۶۰ دلار باقی ماند.

به گزارش اقتصاد شمال ،بهای معاملات آتی نفت برنت ۹۱ سنت یا ۱.۶ درصد افزایش یافت و به ۵۹.۷۱ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۹ سنت یا یک درصد افزایش، به ۵۰.۹۱ دلار در هر بشکه رسید.

برنت برای کل هفته ۱۱.۳ درصد و وست تگزاس اینترمدیت ۱۰.۸ درصد کاهش نشان داد که بزرگترین کاهش هفتگی از ژانویه سال ۲۰۱۶ بود.

براساس گزارش رویترز، این افزایش قیمت نتوانست ریزش ۸ درصدی قیمت نفت در معاملات جمعه سیاه را جبران کند. فشارهای کاهشی روی قیمت نفت ناشی از افزایش عرضه و کندی رشد تقاضا بوده که در نتیجه به اشباع عرضه در سال آینده منجر می‌شود.

به گفته تحلیلگران در شرکت “فیچ سولوشنز”، ۲۰۱۹ سال پرنوسانی برای بازار نفت خواهد بود، زیرا انتظار می‌رود پرسش‌ها پیرامون چشم‌انداز کندی اقتصاد جهانی و مازاد عرضه افزایش پیدا کند.

تحلیلگران فیچ خاطر نشان کردند: حتی انتظاراتی که برای کاهش تولید اوپک پس از نشست رسمی این گروه در ششم دسامبر وجود دارد، ممکن است برای مقابله با عوامل منفی تاثیرگذار بر قیمت نفت کافی نباشد.

اوپک و ۱۰ تولیدکننده متحد این گروه شامل روسیه در روزهای ششم و هفتم دسامبر برای تصمیم گیری درباره سیاست تولید در سال ۲۰۱۹، در وین دیدار خواهند کرد.

بازارهای نفت همچنین از رکود بازارهای مالی و رشد شاخص دلار آمریکا که امسال در برابر ارزهای رقیب افزایش پیدا کرده است، متاثر شده‌اند. از سوی دیگر، جنگ تجاری میان آمریکا و چین که بزرگترین اقتصادها و مصرف کنندگان نفت در جهان هستند، تاثیر منفی خود را روی بازار نفت گذاشته است.

منبع:ایسنا

print

پاسخی بگذارید