گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۲۱:۲۴ :: ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
نماز جمعه در کدام شهرهای شمالی برگزار نمی شود؟

مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان اعلام کرد : بر اساس تصمیم گیری های انجام شده نماز جمعه این هفته در رشت و ۱۶ شهر دیگر استان برگزار نمی شود.

حجت الاسلام ولی عادلی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بر اساس تصمیم شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت مردم مومن و خداجو و رعایت حقوق شهروندی آنان نماز جمعه این هفته رشت و برگزار نخواهد شد.

وی از دیگر شهرهای استان که در روز نهم اسفندماه نماز جمعه در آنها برگزار نمی شود را شامل انزلی ، خمام ، لشت نشا، لاهیجان ، رودسر ، تالش ، حویق ، فومن ، شفت ، کیاشهر، املش ، سنگر ، آستانه اشرفیه ، لنگرود ، آستارا و صومعه سرا عنوان کرد.

وی تصریح کرد : برگزاری نماز جمعه در سایر شهرهای استان هم بعد از تصمیم گیری نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.

اما امروز امامان جمعه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل هم در بیانیه ای مشترک اعلام کردند:اقامه نماز جمعه این هفته در این شهرستان ها به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو و برگزار نمی شود.

در این بیانیه تصریح شده است :از آنجا که حفظ جان آدمی قوت می گیرد دین به داد آدم می رسد و با تخفیف در اعمال و مناسک به او آرامش می بخشد .

حجج اسلام محمد علی کریمی و سید جواد سلیمانی امامان جمعه لاهیجان و سیاهکل عنوان کردند : طبق تصمیم وزارت بهداشت و رصد شورای تامین درباره مراقبت های مردم برای مهار ویروس کرونا به این نتیجه رسیدیم که نماز جمعه ۹ اسفند در لاهیجان و سیاهکل لغو شود.

در این بیانیه با اشاره به اینکه امکانات ضد عفونی مناسب بامساجد این دوشهر وجود ندارد، آمده است : حفظ سلامتی در اولویت است و در آینده نزدیک با همراهی شما مردم ، کرونا را شکست خواهیم داد و از عموم مردم برای عدم برگزاری عذر خواهی می کنیم.

استان گیلان دارای ۱۶ شهرستان و ۵۲ شهر می باشد.

نماز جمعه این هفته در ۲۰ شهر مازندران برگزار نمی‌شود

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران گفت که این هفته نماز جمعه در ساری مرکز مازندران و ۱۹ شهر دیگر استان برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام محمد انتظاری پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تصمیم به عدم برگزاری نماز جمعه در ساری مرکز استان مازندران به پیشنهاد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با هدف جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا و به جهت رعایت حقوق شهروندی و حفظ سلامت و امنیت شهروندان گرفته شده است .

وی با اعلام این که  نماز جمعه در ۱۹ شهر دیگر مازندران هم فردا برگزار نخواهد شد ، گفت: این تصمیم با مشورت دانشگاه علوم پزشکی و استانداری و تایید نماینده ولی فقیه در استان گرفته شده است.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران در مجموع شهرهایی را که فردا  نماز جمعه در آنجا برگزار نمی شود شامل گلوگاه ، بهشهر ، نکاء ، ساری ، قائمشهر ، سوادکوه، جویبار ، بابل ، بابلسر ، بهنمیر ، فریدونکنار، آمل ، محمودآباد، نور، نوشهر ، چالوس، کلاردشت، عباس آباد ، تنکابن و رامسر اعلام کرد.

انتظاری با اعلام این که نماز جمعه در دیگر مناطق شهری و روستایی مازندران برگزار می شود ، گفت : نماز جمعه در سایر مناطق مازندران باید با رعایت کامل نکات بهداشتی انجام شود و نباید در این زمینه از سوی مردم و مسئولان برگزاری قصوری صورت گرد.

کرونا نماز جمعه این هفته گلستان را لغو کرد

 رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان گفت که با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، برگزاری نماز جمعه این هفته در همه شهرهای استان لغو شد.

حجت الاسلام محسن کیایی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار امیدواری کرد: با مهار کامل این بیماری، نماز جمعه شهرهای گلستان از هفته آینده بار دیگر برگزار شود.

ابتلای ۲ نفر به کرونا امروز پنجشنبه تایید شد.

print
برچسب ها: , ,

پاسخی بگذارید