تاریخ: ۱۲:۵۱ :: ۱۳۹۷/۰۷/۱۰

مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان با تاکید بر پیشگامی بانک‌های نیروهای مسلح در زمینه ادغام، تجمیع و ادغام بانک‌ها را یک ضرورت برای نظام بانکی کشور عنوان کرد.

عباس عسگرزاده در گفتگو با خبرنگار  ما درباره ادغام بانک های نظامی، اظهار داشت: با توجه به وضعیت فعلی سیستم بانکی و همچنین تعداد بانک های فعال در کشور به نظر من ادغام یک ضرورت است که با توجه به شرایط یک یا دو بانک و یا چندین بانک با توجه به کفایت سرمایه کمی که دارند باید در هم ادغام شوند.

وی افزود: از آنجایی که کفایت سرمایه برخی بانک پایین است، برای رسیدن به استانداردهای بین المللی ادغام باید صورت گیرد تا با تجمیع سرمایه، نیروی انسانی و توان این بانک ها، بانکی بزرگ و با سرمایه ای قابل توجه تشکیل شود.

مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان ادامه داد: به خصوص که اکنون در حوزه ارزی کشور فاصله نسبت برابری ریال سایر ارزهای جهان شمول زیاد شده و موجب شده بانک ها بخشی از توان سرمایه‌ای خود را از دست بدهند که به نظر من دو راهکار برای حل این مشکل دارد.

لزوم توجه به فشار روحی مردم

عسگرزاده درباره این دو راهکار گفت: راه حل اول افزایش و ترمیم سرمایه توسط سهامداران هر یک از این بانک ها است و راه بعدی در صورتی که امکان افزایش سرمایه وجود نداشته باشد، ادغام یک یا دو بانک و یا چند بانک با یکدیگر است تا از توان بیشتری برخوردار شوند.

به گفته وی، با چنین اقدامی هزینه‌هایی که برای ستاد چندین بانک پرداخت می‌شود، به یک بانک تبدیل خواهد شد و همچنین نیروی توان نیروی انسانی آنها نیز بیشتر و قوی تر خواهد شد.

بهترین زمان ادغام

مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان در پاسخ به اینکه زمان مشخصی برای ادغام اعلام شده یا خیر؟ گفت: زمان اجرای این طرح موضوعی بسیار حساس و قابل اهمیت است زیرا در شرایط فعلی با توجه به مشکلاتی که در زمینه تامین نیازهای مردم و اقتصاد کف بازار وجود و همچنین با بداخلاقی برخی تامین کنندگان مواجه هستیم، باید کنترل و نظارت ها افزایش یابد تا از فشار روحی که به مردم وارد شده کاسته شود.

عسگرزاده تاکید کرد: مناسب نیست فشارهایی که می‌تواند با مدیریت در زمان بهتری اجرایی شود، به صورت عجولانه تصمیم گیری و موجب بروز برخی مشکلات شود. وی با تاکید بر اینکه استطاعت زیرساخت برای عملیات ادغام و ترکیب از جمله موارد مهم و قابل توجه است، تصریح کرد: قطعاً با توجه به اینکه دارایی و امانت مردم نزد بانک‌ها است و بانک ها احساس تکلیف می کنند، اعداد و ارقام نجومی است و دیگر با سیستم سنتی پاسخگو نیست.

مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان ادامه داد: قطعا نیاز به ترکیبی هوشمند بر پایه سیستم های دیجیتال و مدرن است که باید زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری ارتقا یابد و در صورتی که این الزامات فراهم شود به طور حتم ادغام و تجمیع یک ضرورت برای نظام بانکی است، اما تشخیص زمان اجرای آن امری مهم و قابل توجه است.

عسگرزاده با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح برای اجرای طرح ادغام پیشگام شدند، توضیح داد: بانک حکمت ایرانیان در شرایطی است که به هیچ عنوان و در هیچ زمانی قوانین را بر هم نزده و طبق اصول و قوانین و چارچوب های بالا دستی و بین المللی فعالیت کرده است.

به گفته وی، بانک حکمت ایرانیان طی ۸ سال فعالیت حتی یک شب اضافه برداشت از بانک مرکزی نداشته و با افتخار از تاسیس بانکی بزرگتر و صدها برابر استقبال می شود. مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان درباره وضعیت نیروی انسانی و تعداد شعب این بانک پس از ادغام اظهار داشت: هدف بانک از ابتدا و طی سال‌های فعالیت تاکنون، بر کاهش تعداد شعب بوده اما به طور حتم اجرای بانکداری مدرن و دیجیتال، نیازمند فراهم بودن زیرساخت‌های کشور و همچنین آموزش به مردم است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی از نظر شرایط روحی مردم آمادگی برای جمع‌آوری شعب وجود ندارد اما به تدریج با توجه به هزینه های بالا در حوزه بانکداری الکترونیک مقرون به صرفه نیست که شعب فیزیکی و الکترونیکی موازی هم فعالیت کنند و باید سیستم بانکداری سنتی را لاغر سازی و حرکت به سمت بانکداری مدرن باشد تا شهروندان در هر شرایط و زمانی که تمایل دارند،  بتوانند از سیستم بانکی استفاده کنند. به گفته عسگرزاده، تا زمانی که بانک‌ حکمت هستیم به صورت کامل خدمات را در اختیار مشتریان قرار دهید.

منبع:مرجع رسانه بانکی

print

پاسخی بگذارید