تاریخ: ۲۱:۵۰ :: ۱۳۹۷/۱۲/۱۶

هتل چهارستاره شهرزاد لاهیجان با حضور معاون میراث فرهنگی کشور همزمان با طرح های سفر هیات دولت در گیلان افتتاح و به بهره برداری رسید.

سرویس فرهنگی اقتصاد شمال،  مدیرعامل این هتل  گفت: ساخت هتل شهرزاد در لاهیجان از سال ۹۲ در زمینی به مساحت ۱۰هزار مترمربع و در پنج طبقه با هفت هزار مترمربع زیربنا آغاز شد که تاکنون ۳۵میلیارد تومان هزینه در بر داشته که پنج میلیارد تومان آن از تسهیلات صندوق توسعه ملی زیر نظر بانک گردشگری استفاده شده است.
حمیدرضا فرحپور افزود: با ساخت این هتل که شامل ۴۸واحد اقامتی ، ۱۲سوئیت آپارتمان، و ۳۶واحد اتاق دو و سه تخته برای ۵۰نفر اشتغال مستقیم و ۱۵۰نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.
وی یادآورشد: طرح توسعه هتل چهارستاره شهرزاد لاهیجان نیز با پیشرفت فیزیکی ۵۰درصد در دست اقدام است که این طرح نیز شامل استخر ، سونا، و جکوزی و همچنین رستوران روباز با مساحت یک هزارمترمربع است .
در آیین افتتاحیه این هتل مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: این ششمین هتلی است که طی دو سال اخیر در شهر لاهیجان افتتاح می شود.
شهرود امیر انتخابی افزود: در جهان امروز گردشگری قلب تپنده توسعه است و در دولت تدبیر و امید نیز جایگاه خاصی دارد و حرکت و توجه دولت در مسیر رونق گردشگری موجب شده است که استان گیلان نیز همگام با سیاست های کلان کشور در این مسر حرکت کند .
وی اظهارداشت: گردشگری با امنیت کشور ارتباط دارد و امنیت در جذب گردگشری بسیار مهم است و توسعه اقتصادی از طریق گردگشری داخلی و خارجی امکان پذیر خواهد بود.
وی تاکید کرد: با وجود اینکه آمریکا از برجام بطور یک جانبه خارجو برای کشور مشکلاتی ایجاد شد ولی در سیاست های دولت نسبت به گردشگری تغییری پیدا نشد و سیاست های دولت در مقوله گردشگری هیج خللی وارد نشده است و برنامه های گردشگری با شتاب گذشته ادامه دارد.
فرماندار لاهیجان در آئین افتتاح هتل شهرزاد گفت:طرح هایی که امروز به یمن حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی چه در بخش خصوصی و دولتی در شهرستان لاهیجان افتتاح شد از صدها طرح و پروژه ای خواهد بود که با همت و دستان بخش خصوصی کمک موثری به دولت محترم خواهد داشت .
وی افزود: بارزترین خصیصه مردم استان زرخیز و سرسبز گیلان مهمان نوازی و مهربانی است ، ما برای اینکه بتوانیم در خدمت مردمان خوب اقصی نقاط کشور باشیم باید بتوانیم زیرساخت های مناسبی برای میزبانی از این عزیزان فراهم کنیم .
وی اظهارداشت: شهرستان لاهیجان گرچه شهرستانی سرسبز و مفرح با برخوداری هایی مناسبی به نظر می رسد ولی هنوز با جایگاه اصلی در راستای پذیرش گردشگر فاصله دارد و این مهم توجه و نگاه ویژه مسئولان مربوطه را می‌طلبد.
میرغضنفری خاطرنشان کرد: شهرستان لاهیجان بیش از ۵۰اثر اعم از سیاحتی و طبیعی و تاریخی ثبتی دارد .
وی با اشاره به مشکلات سر راه سرمایه گذاران بخش خصوصی تاکید کرد: برای رفع این موانع اداری و برای تسریع امور سرمایه گذاری باید تدبیری اندیشیده شود.
در آیین افتتاح هتل چهارستاره لاهیجان همزمان با بقیه طرح های گردشگری سفر هیات دولت توسط سازمان میراث فرهنگی در گیلان ، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، فرماندار لاهیجان ، مسئولان و مدیرکل میراث فرهنگی گیلان و جمعی از مدیران شهرستان لاهیجان حضورداشتند.
ایرنا

print

پاسخی بگذارید