تاریخ: ۸:۵۳ :: ۱۳۹۶/۱۰/۲۶

پروانه فعالیت «دمیربانک» جمهوری آذربایجان از بیست و سوم دسامبر ۲۰۱۷ میلادی (دوم دی ماه) لغو شده و «کاپیتابانک» مسوولیت بازپرداخت مبالغ سپرده‌گذاران نزد آن بانک را بر عهده گرفته است.

تارنمای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، عملیات بازگردان سپرده‌ها از آغاز فوریه ۲۰۱۸ آغاز می شود و سپرده‌گذاران فقط ۲ماه برای دریافت پول خود مهلت دارند.
برابر رویه جاری در جمهوری آذربایجان، سپرده‌گذاران در بانک‌های این کشور که فعالیت آنها به هر دلیلی تعلیق می‌شود، ۶۰ روز فرصت دارند نسبت به وصول سپرده‌های خود از بانک جایگزین اقدام کنند.
موضوع لغو پروانه فعالیت دمیربانک را مدیرکل مشترک‌المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه در نامه ای به رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اعلام کرده است.
«غلامرضا باقری مقدم» در این نامه نوشته است: عملیات بازگرداندن سپرده‌ها توسط کاپیتابانک آذربایجان، از ابتدای فوریه ۲۰۱۸ (پنجشنبه دوازدهم بهمن ۱۳۹۶) آغاز می شود و سپرده‌گذاران نزد دمیربانک فقط ۶۰ روز برای دریافت پول خود مهلت دارند و درصورتی‌که در این مدت ۶۰ روز اقدام نکنند، پس از آن، حق قانونی برای طرح ادعای مالی یا حقوقی برای دریافت سپرده خود نخواهند داشت.
طبق اعلام مدیرکل مشترک‌المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه، سپرده‌گذاران ایرانی در موارد مشابه پیشین به دلیل تاخیر در اقدام بموقع برای بازپس‌گیری سپرده‌های خود، متضرر شده‌اند و پیگیری‌ها نیز تاکنون نتیجه‌بخش نبوده است.
بر این اساس، چنانچه اشخاص حقیقی یا حقوقی ایرانی در دمیربانک جمهوری آذربایجان حساب سپرده داشته باشند، باید برای جلوگیری از ضرر و زیان، اقدام لازم برای دریافت سپرده‌های خود از کاپیتابانک را در دستور کار قرار دهند.
به گزارش ایرنا، اتاق نظارت بر بازارهای مالی جمهوری آذربایجان برای لغو پروانه فعالیت دمیربانک تصمیم گرفته است.
این بانک به مدت ۲۵ سال فعالیت مالی داشت.
برخی کارشناسان از “بانک اوف باکو”، “آگ بانک”، “بانک رسپوبلیکا” و “اونی بانک” به عنوان چهار بانک دیگر در جمهوری آذربایجان نام می برند که با مشکلات زیادی مانند سوددهی پایین دست و پنجه نرم می کنند.

print

پاسخی بگذارید