تاریخ: ۱۹:۴۵ :: ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
همکاری اوقاف شهرستان نور با دانشگاه تربیت مدرس در زمینه علم و فناوری

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور به هماهنگی اوقاف نور با دانشگاه تربیت مدرس در حوزه علم و فناوری اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزشی با اهدای عرصه و زمین موقوفات ورود پیدا کرده و از محل موقوفات ۱۲ تبلت در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام عیسی توپاحیدری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور در گفت‌وگویی با گرامیداشت دهه وقف، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوع شناساندن آثار وقف به مردم، فرهنگ سازی در جامعه است تا مردم شناخت کافی نسبت به وقف و موقوفات داشته باشند و ضرورت آن را به عینه لمس کنند.
وی با اشاره به اینکه مجموعه اوقاف از حالت سنتی خارج شده است، افزود: با نگاه واقفان خیراندیش در بخش‌ها و زوایا و ابعاد مختلف رسوخ پیدا کرده و حرفی برای گفتن دارد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور با بیان اینکه ۸۵ درصد از موقوفات شهرستان به عزاداری سیدالشهدا اختصاص دارد، اضافه کرد: اوقاف در حوزه‌های مختلف عمرانی و ساخت و ساز، خدمات، علم و فناوری، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی می‌تواند ورود پیدا کند.
توپاحیدری بیان کرد: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به‌عنوان سال جهش تولید یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند خدمات خوبی ارائه دهد اوقاف است که در قالب سرمایه‌‌گذاری قابلیت دارد.
وی با اعلام اینکه در حوزه بهداشت تمامی عرصه‌ها و خدمات توسط واقفان و خیران به مراکز بهداشتی اهدا شده است، تصریح کرد: باتوجه شرایط کرونایی با دستور مقام معظم رهبری رهبری اوقاف ورود خوبی داشته به‌طوری‌که ۵هزار ماسک و اقلا بهداشتی در روزهای آغاز،۱۰هزار ماسک و سایر در ایام عاشورا و ۴هزار ماسک و اقلام بهداشتی در روزهای پایانی صفر میان مردم و نیازمندان توزیع کرده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور در بحث کمک‌های مومنانه، خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری مراسم‌ها، در قالب طرح شمیم حسینی توزیع ۸۰۰ بسته و در طرح احسان ماندگار در دهه پایانی صفر توزیع ۲۵۰ سبد معیشتی صورت گرفته است.
توپاحیدری به هماهنگی اوقاف نور با دانشگاه تربیت مدرس در حوزه علم و فناوری اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزشی با اهدای عرصه و زمین موقوفات ورود پیدا کرده و از محل موقوفات ۱۲ تبلت در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.
وی در ارتباط با وقف جدید در شهرستان نور، بیان کرد: امسال سه وقف جدید داشتیم که بزرگترین موقوفه منفعتی کشور توسط واقف حاج محمد چراغی در نور به ثبت رسیده که با ۲هزار متر عرصه و ۷هزار متر تجاری با ارزش ریالی بیش از ۷۰ میلیارد تومان بوده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور با تاکید بر اینکه امروز اوقاف توانایی دارد با توجه شرایط کشور در کنار مردم باشد، خاطرنشان کرد: تمام تاکید ما این است وقف در راستای رفع نیازمندی‌های مردم باشد.
توپا حیدری، تقدیر شایسته از اصحاب وقف، راه‌اندازی انجمن یاوران وقف، غبارروبی گلزار شهدا، نشست تخصصی با دانشگاهیان، فرهنگ‌سازی برای تشکیل شورای هماهنگی خیریه در شهرستان را ازجمله برنامه‌های دهه وقف امسال در شهرستان دانست.
وی با اشاره به حضور جوانان و نوجوانان در قالب انجمن و یاوران وقف، گفت: اعتقاد داریم این مهم برای تشکیل موقوفات راهگشا بوده و از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود.

print

پاسخی بگذارید