تاریخ: ۲۰:۴۱ :: ۱۳۹۷/۱۲/۲۴

همایش کنسرت پیانو پنجشنبه شب به سرپرستی محمد جمشیدی با حضور جمعی از مردم و اولیاء هنرجویان به اجرا در آمد.

سرویس فرهنگی اقتصادشمال ،هنرجویان یکی از آموزشگاه های موسیقی لاهیجان با اجرای قطعات زیبا و شیک از پیانوی کلاسیک و مدرن، ترکیبی از فرهیختگی فرهنگی و رنگ ها را به نمایش گذاشتند.

همایش کنسرت پیانو پنجشنبه شب به سرپرستی محمد جمشیدی با حضور جمعی از مردم و اولیاء هنرجویان به اجرا در آمد که بیش از ۳۰هنرجو با هارمونی رنگ لباس ها ،نظم و ادب هنری پشت دستگاه کیبورد قرار گرفتند و قطعاتی از پیانو را اجرا کردند که حاضران به وجد آمدند.
مهمترین صحنه این کنسرت علاوه بر اجرای قطعات زیبا و لوکس پیانو ، نحوه پوشش و ترکیب رنگ های زیبا و قشنگ ، ادب و شخصیت فرهنگی و فرزانگی هنرجویانی بود که به اجرای برنامه پرداختند.
تک نوازی و دو نوازی زیبای هنرجویان و ترکیب رنگ لباس ها با هارمونی قطعات اجرا شده نشان داد که هنر در منطقه سیاهکل و لاهیجان ریشه عمیق و دیرینه دارد و در نسل های این سرزمین چون آب های زلال چشمه ساران آن جاری است و می تواند همچون رنگ گل های طبیعی و قشنگ برای همگان دلربایی و جذابیت داشته باشد و لذتی آسمانی را به مخاطبان هدیه کند.
مدیر این آموزشگاه موسیقی در حاشیه این کنسرت به خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری اینگونه همایش ها برای تقویت حس اعتماد به نفس هنرجویان و خانواده های آنها و هویت بخشی فرهنگی به هنرجویان بسیار مفید و اثرگذار است تا بتوانند با اطمینان بیشتری در این وادی گام بردارند.
محمد جمشیدی افزود: اثرگذاری موسیقی در فرهنگ جامعه ما زیاد است و می توان ادعا کرد که بسیاری از معضلات اجتماعی با موسیقی درمانی قابل حل است.
وی خاطرنشان کرد: مهمترین اثربخشی اجتماعی موسیقی در هنرجویان و نوجوانان شرکت کننده در کلاس های موسیقی موضوع تربیتی است که موسیقی با هویت بخشی فرهنگی و تشخص به آنان علاوه بر آراستگی ظاهری آنچنان شخصیتی می یابند که می توانند با بسیاری از معضلات اجتماعی که امروز گریبانگیر نسل جوان شده ، مواجه و به راحتی سرفراز بیرون بیایند.
در شهرستان لاهیجان ۹ آموزشگاه موسیقی ، یک آموزشگاه فرهنگی هنری ، یک آموزشگاه سینمایی ، یک آموزشگاه خوشنویسی ، ۱۴ آموزشگاه هنرهای تجسمی ، هشت انجمن ادبی و یک شورای موسیقی فعالیت دارد.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید