مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان
گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۵۴ :: ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
واحدهای تولیدی آلاینده گلستان تعطیل نمی‎‌شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت که با هدف تسهیل در روند تولید و کمک به ایجاد اشتغال پایدار در سال جهش تولید، از ابتدای امسال تاکنون هیچ واحد تولیدی در این استان به دلیل مشکلات زیست محیطی و آلایندگی تعطیل نشد.

محمدرضا کنعانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشکلات زیست محیطی واحدهای تولیدی استان در صورت بی توجهی به هشدارها، ابتدا در جلسات شهرستانی و در صورت تداوم مشکلات در جلسه ویژه کارگروه تسهیل بررسی و برای رفع آن چاره جویی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هدف محیط زیست، راهبری واحدها برای توسعه گلستان است افزود: برای اخذ مجوز زیست محیطی ۹۵ درصد واحدهایی که در ابتدای مسیر استقرار و راه‌اندازی هستند، موافقت اصولی صادر و تعطیلی واحدهای آلاینده از دستور کار خارج شد.

وی به پایش برخط (آنلاین) واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و گفـت: در حال حاضر پنج واحد تولیدی از جمله سایت پرورش میگو گمیشان، سیمان پیوند و کانسرخزر به صورت آنلاین برررسی و پایش می‌شوند و پایش‌ها بقیه واحدها به صورت خوداظهاری است.

کنعانی همچنین به راه‌اندازی قرارگاه رسانه‌ای محیط زیست در گلستان اشاره کرد و یادآور شد: این قرارگاه می‌تواند ظرفیت بخش رسانه محیط زیست را توسعه داده و خروجی گزارش‌های خبری این قرارگاه عامل بازدارنده و نظارتی در فعالیت‌های محیط زیست باشد.

print

پاسخی بگذارید