تاریخ: ۳:۴۷ :: ۱۳۹۷/۱۰/۰۵

احسان جوانمرد، نویسنده سریال بانوی عمارت درباره واقعی بودن شخصیت‌های این سریال توضیحاتی ارائه داد.

سرویس فرهنگی اقتصاد شمال ،نویسنده سریال بانوی عمارت نوشت:

شخصیت‌های سریال «بانوی عمارت» واقعیت دارند؟

در پاسخ به پرسش‌های اخیر:

یک: ظاهرا عده‌ای از مخاطبان سریال به قصد آشنایی بیشتر با شازده‌ ارسلان‌میرزای قاجار، به سراغ کتب تاریخی و اینترنت رفته‌اند.

ضمن ابراز خوشحالی از علاقه این دوستان به تاریخ باید عرض کنم که قصه سریال بانوی عمارت و شخصیت‌هایش یکسره مبتنی بر خیال بنده است و ارسلان و فخری و افسر و اسد و بقیه، همگی آدم‌هایی خیالی هستند که در بستر تاریخ واقعی زندگی می‌کنند.

در سالی که ناصرالدین‌شاه به دست میرزا رضای کرمانی کشته می‌شود، شازده ارسلان و بقیه درگیر این ماجراهای واقعی می‌شوند. تنها سه شخصیت میرزا رضای کرمانی و کلنل کاساکوفسکی و ابوتراب نظم‌الدوله از دل تاریخ وارد قصه می‌شوند و البته حضور کوتاهی دارند.

سایر شخصیت‌ها و وقایع فیلم همگی خیالی هستند و قصه حاصل برخورد خیال نویسنده با واقعیت تاریخ است.

دو: شاهزاده یا شازده لزوما لقب فرزند مستقیم شاه نبوده است. در زمان قاجار شازده‌های زیادی در دولت و دربار وجود داشتند که نسبشان به محمدشاه و فتحعلی‌شاه می‌رسیده است.

احترام و منزلت اجتماعی آنها همان‌طور که در مورد شازده‌ارسلان می‌بینید به اندازه پسران شاه نبوده است اما به هر حال شازده محسوب می‌شده‌اند و به همخونی با پادشاه افتخار می‌کرده‌اند و به همین واسطه لقب و منصب می‌گرفته‌اند.

شازده ارسلان شخصیتی خیالی است که صدها معادل در سلسله قاجار داشته است؛ کسانی که پدربزرگ یا پدر پدربزرگشان شاه بوده است. البته ارسلان یک شازده بداقبال است که دوست دارد با تلاش خودش به جایی برسد اما… باقی قصه را خودتان ببینید دیگر…

print

پاسخی بگذارید