تاریخ: ۲۳:۴۵ :: ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
وضعیت مبهم سپیدرود؛ جدایی بازیکنان تاثیرگذار از تیم

با توجه به وضعیت مبهم مالکیت باشگاه سپیدرود رشت، بازیکنان تاثیرگذار یکی یکی از این تیم جدا می شوند.

قرار بود اول هفته جاری وضعیت مالکیت باشگاه سپیدرود رشت مشخص شود و خریدار جدیدی مالکیت این تیم را در اختیار بگیرد تا بتواند شرایط حضور قدرتمند این تیم پرطرفدار رشتی را در لیگ دسته اول فراهم کند.

اما تاکنون این نقل و انتقال انجام نشده و هنوز وضعیت مدیریتی این باشگاه قدیمی و پرطرفدار نامشخص است اما به گفته مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان حداکثر تا پایان هفته جاری وضعیت خریدار جدید این باشگاه باید مشخص شود.

تیم فوتبال سپیدرود رشتدر رقابت های فصل گذشته لیگ برتر با مالکیت محمد نوین و سرمربیگری خدادداد عزیزی گام به مسابقات گذاشته بود، اما این گروه مدیریتی در هفته سوم از مالکیت سپیدرود کناره گیری کردند و علی کریمی مدیریت و همچنین سرمربیگری سپیدرود را برعهده گرفت.

اما علی کریمی نیز در اوایل دور برگشت رقابت های فصل گذشته لیگ برتر از تیمداری کناره گیری کرد و اداره کل ورزش و جوانان گیلان مالکیت باشگاه سپیدرود را به کیومرث بیات سپرد که وی نیز نادر دست نشان را به عنوان سرمربی انتخاب کرد.

اما این گروه مدیرتی نیز نتوانستند برای تیم سپیدرود رشت مثمرثمر باشند و این تیم در پایان رقابت های لیگ برتر با کسب مقام پانزدهم جدول ۱۶ تیمی، به رقابت های لیگ دسته اول سقوط کرد تا در فصل آتی، مسابقات خود را در لیگ دسته یک دنبال کند.

البته بحث واگذاری سپیدرود به مالک جدید به اولویت اداره ورزش و جوانان استان گیلان تبدیل شده و همه به دنبال این هستند تا مشکلات موجود در قرارداد منعقد شده بین کریمی و بیات را حل کرده و این تیم را به مالک جدید واگذار کنند.

این در حالی است که به دلیل مفادی که در قرارداد انتقال باشگاه از علی کریمی به کیومرث بیات باعث شده که انتقال این باشگاه به خریدار جدید با اختلال رو به رو شود چون زمانی که کریمی قصد کناره گیری از مالکیت و مربیگری سپیدرود را داشت در یکی از مفاد قراردادی که برای واگذاری امضا کرد آمده است که خریدار جدیدی که برای سپیدرود اقدام می‌کند باید در ابتدا تضمین کند که مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از چک‌هایی که وی به طلبکاران داده است را وصول کند تا مشکلی از این بابت به وجود نیاید.

همچنین در بند دیگری در قرارداد آمده که خریدار جدید باید مبلغی معادل ۲۰ میلیارد ریال به عنوان حق امتیاز باشگاه به علی کریمی پرداخت کند که البته با مذاکره می‌توان این مبلغ را کاهش داد که در این راستا شنیده می‌شود که مسئولان اداره ورزش و جوانان استان گیلان مبلغ ۱۰ میلیارد ریال آماده پرداخت به کریمی کرده‌اند تا این مشکل حل شود.

با این وجود و نابسامانی در مالکیت باشگاه سپیدرود رشت و عدم واگذاری این باشگاه به خریدار جدید، بازیکنان تاثیرگذار این تیم یکی یکی از سرخپوشان رشتی جدا و به سایر تیم ها ملحق می شوند که در صورت واگذاری این تیم به خریدار جدید، این باشگاه با کمبود بازکن تاثیرگذار نیز مواجه خواهد شد.

هم اینک چند بازیکن سپیدرود رشت از این تیم جدا شده و به تیم های لیگ برتری و لیگ دسته اول پیوسته اند که در این راستا می توان به میلاد شیخی سلیمانی، علی عزتی کرامت، محمد بلبلی و مهرداد بایرامی اشاره کرد.

علیرضا عزتی کرامت که سابقه بازی در تیم‌هایی چون نفت تهران، نیروی زمینی را در کارنامه دارد از سپیدرود جدا شد و با قراردادی به تیم لیگ دسته اول بادران تهران پیوست تا فصل جدید را با این تیم در لیگ آزادگان آغاز کند.

همچنین میلاد شیخی سلیمانی مدافع مستحکم و یکی از برترین بازیکنان فصل گذشته سپیدرود رشت که سابقه بازی در تیم های نفت مسجدسلیمان، فجرسپاسی و شهرداری ماهشهر را در کارنامه دارد و فصل قبل ۲۶ بازی برای سپیدرود رشت انجام داد و دو گل نیز به ثمر رساند، با عقد قراردادی به پیکان پیوست تا به بازی خود در رقابت های لیگ برتر ادامه دهد.

اما مهرداد بایرامی مهاجم فصل گذشته سپیدرود رشت که بازی های قابل قبولی نیز برای این تیم انجام داد، گفته می شود با مسئولان تیم گل گهر سیرجان به توافق رسیده و با این تیم لیگ دسته اولی قرارداد یکساله امضاء کرده است.

همچنین محمد بلبلی بازیکن جوان و تکنیکی سپیدرود رشت که چند تیم لیگ برتری مترصد جذب وی بودند، با قراردادی چهار ساله به تیم فوتبال استقلال تهران پیوست تا این بازیکن با آتیه نیز به جمع آبی پوشان پایتخت بپیوندد و از جمع سرخپوشان رشتی جدا شود.

این در حالی است که مسئولان هیات فوتبال استان گیلان اعلام کردند تا کنون هیچیک از بازیکنان سپیدرود رشت برای جدایی از این تیم و پیوستن به تیم دیگر از این هیات نامه ای دریافت نکرده اند.

علیرضا وهابی مسئول روابط عمومی هیات فوتبال استان گیلان در این خصوص در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر بازیکنی که خواهان جدایی از تیم خود و پیوستن به تیم دیگری است، باید برگه فسخ قرارداد از باشگاه را به هیات فوتبال همان استان تحویل دهد.

وی افزود: ما نیز نامه ای را به هیات فوتبال مربوطه که بازیکن خواهان حضور در تیم آن شهر و استان است نیز صادر خواهیم کرد و بازیکن نیز باید نامه خروجی ما را به آن هیات فوتبال ارایه دهد و با تسویه حساب با هیات فوتبال گیلان، نامه تسویه را حساب را نیز دریافت کند.

وی ادامه داد: به طور مثال گفته می شود یکی از بازیکنان سپیدرود به استقلال تهران پیوسته که این بازیکن باید برگه فسخ قرارداد خود را به ما تحویل دهد و ما نیز نامه تسویه حساب این بازیکن و نامه خروجی وی را برای هیات فوتبال تهران صادر کنیم تا قرارداد این بازیکن با تیم استقلال در هیات فوتبال تهران ثبت شود.

با توجه به شرایط موجود، باشگاه پرطرفدار سپیدرود رشت حال و روز خوشی ندارد و طرفداران پرشور و پرشمار این تیم منتظرند تا هرچه زودتر تکلیف مدیریت و مالکیت این باشگاه نهایی و مشخص شود تا این تیم نیز سر و سامانی بگیرد و با قدرت در رقابت های لیگ دسته اول حضور یابد.

print

پاسخی بگذارید