تاریخ: ۸:۳۴ :: ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
وقوع ۱۶ درصد حوادث کشور در مازندران

۱۶ درصد حوادث کشور امسال در مازندران رخ داده است.

شریفی معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه بر اساس آمار سازمان امداد و نجات هلال احمر ، ۱۶ درصد حوادث امسال کشور در مازندران بوده است،  افزود:جمعیت هلال احمر بر اساس وظایف قانونی که دارد مسئول امداد و نجات است و در همه حوادث و سوانح  حاضر می‌شود.

او همکاری با سازمان اورژانس کشور و تعداد پایگاه های هلال احمر و اورژانس را قابل قبول ارزیابی کرد و افزود:این تعداد پایگاه برای مسیر‌های پر تردد با احتمال تصادفات جاده‌ای فعلا مناسب است.

شریفی  با بیان اینکه پوشش حوادث جاده‌ای تنها یکی از وظایف هلال احمر است، ادامه داد: پایگاه‌های پشتیبانی جمعیت هلال احمر نیز برای امداد هوایی و حوادث بزرگی که در کشور اتفاق رخ می دهد، آماده هستند.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر درباره فرسوده بودن تجهیرات پایگاه‌های هلال احمر مثل آمبولانس‌ها و خودرو‌های امدادی گفت:تجهیزت پزشکی هلال احمر در پایگاه‌های جاده‌ای شامل آمبولانس و تجهیزات فوریت‌های پزشکی  در کشور مطلوب است.

او افزود:بخش دیگری از تجهیزات خودرو‌های نجات است که کار رهاسازی کسانی که در حوادث، داخل خودرو محبوس می‌شوند را انجام می‌دهند و بهترین وسایل نجات کنون در اختیار جمعیت هلال احمر است.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر درباره آمبولانس‌های این سازمان هم گفت: ما در کشور آمبولانس استاندارد نداریم و در این بخش جمعیت مجوز کسب کرده که خودرو‌های مناسبی را وارد کند.

print

پاسخی بگذارید