در گلستان انجام شد
پرداخت ۱۴۰ میلیارد ریال وام مشاغل خانگی

مدیر اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از ابتدای فروردین امسال تاکنون یک هزار و ۳۵۰ گلستانی در قالب طرح راه اندازی مشاغل خانگی، ۱۴۰ میلیارد ریال وام کم بهره و بلند مدت گرفتند.

به گزارش اقتصاد شمال،روابط عمومی این اداره کل، موسی بی باک اظهار داشت: سهم گلستان برای پرداخت وام مشاغل خانگی امسال ۲۷۸ میلیارد ریال بود که با ارایه طرح های گوناگون تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد.
وی بیان کرد: داشتن مهارت، دانش و شناسایی بازار هدف، لازمه فعالیت در مسیر راه اندازی کسب و کار جدید و مشاغل خانگی است که برخورداری از این پیش زمینه ها می تواند منجر به توسعه و گسترش فعالیت افراد شود.
مدیر اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: در طرح الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی، مشاوره، آموزش، استعداد یابی و توانمندسازی افراد و همچنین شبکه سازی و اتصال به بنگاه ها و بازار مورد نظر قرار دارد.
بی باک ادامه داد: مشاغل خانگی در حوزه خدمات از لحاظ درآمدزایی قابل توجه هستند و با گسترش و رشد فناوری ها، تحولات چشمگیری همراه هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان چند روز قبل گفته بود: استقبال بانوان در حوزه ایجاد فرصت شغلی از محل اعتبارات مشاغل خانگی بیشتر بوده به طوری که درصد جمعیت زنان بهره مند نسبت به مردان ۸۰ به ۲۰ است.
سعید مازندرانی اظهار داشت: صنایع غذایی، تولید ترشی، محصولات لبنی، بسته بندی قارچ و صنایع دستی خرد از جمله ظرفیت های توسعه فضای کسب و کار مشاغل خانگی در گلستان است که توسعه آن به همراهی دستگاه های مختلف از جمله بهداشت در صدور مجوز احتیاج دارد.
افزون بر ۴۷ درصد از جمعیت گلستان در مناطق روستایی و بقیه در شهرها زندگی می کنند که بهره گیری از طرح مشاغل خانگی و توسعه صنایع دستی بومی و سنتی می تواند نرخ بیکاری را در استان کاهش دهد.

print

پاسخی بگذارید