تاریخ: ۷:۳۵ :: ۱۳۹۶/۱۰/۱۹

رییس سازمان خصوصی سازی با اعلام اینکه سود مشمولینی که یک میلیون تومان سهم آنها پرداخت شده ۱۵۰ هزار تومان است، گفت: ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سود به مشمولین پرداخت می شود.

میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در نشست خبری با خبرنگاران درباره پرداخت سود سهام عدالت با اشاره به اینکه رییس جمهور با آعاز توزیع سود موافقت کرد، افزود: سال گذشته شورای عالی اصل ۴۴ تعیین کرد که مشمولین باید صورتحساب داشته باشند که صادر شد.

رییس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: سامانه را تجهیز کردیم تا اطلاعات تکمیلی در آن صادر و صورتحساب ها اصلاح شود. پوری حسینی گفت: در مصوبه اسفند ماه ۹۵ سازمان متعهد سود سهام را از شرکت ها دریافت کنند تا سود سال ۹۵ را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: از ۲۰ فرودین ۹۶ شماره حساب و کد شبا از مشمولین دریافت شد و بالای ۹۹ درصد اطلاعات در سامانه موجود است. به گفته پوری حسینی، ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سود بین مشمولین پرداخت می شود. رییس سازمان خصوصی سازی در ادامه تاکید کرد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سود از ۴۹ شرکت سبد سهام عدالت دریافت شده است.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه ۳۸۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت اینگونه تقسیم می شود بیان داشت: به مشمولینی که یک میلیون تومان سهم آنها پرداخت شده برای سال ۹۵ به میزان ۱۵۰ هزار تومان سود پرداخت می شود.

این مقام مسئول درباره وضعیت سایر مشمولین گفت: مشمولینی که تسویه نکرده اند به میزان باقی مانده از یک میلیون تومان سود آنها محاسبه و پرداخت می شود. به گفته پوری حسینی، امروز سودها به حساب ها واریز می شود و یک سوم سود برای همه واریز می شود.

رییس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: دو سوم باقی مانده سود با دریافت از شرکت های سرمایه پذیر پرتفوی سهام عدالت به حساب ها واریز و تلاش می شود تا اسفند ماه پرداخت شود. پوری حسینی گفت: سود سهام متوفی ها پرداخت نمی شود و با ارائه گواهی های انحصار وراثت می گیرند.

پوری حسینی در ادامه با تاکید بر اینکه پرداخت های سود صرفا برای سال مالی ۹۵ است، ادامه داد: شاید در سال آینده سودها بر اساس سودآوری شرکت ها بیشتر شود.

print

پاسخی بگذارید