تاریخ: ۲۳:۱۵ :: ۱۳۹۹/۰۷/۱۲

مدیرکل امور عشایری گلستان گفت که پرداخت ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای توسعه فعالیت عشایر کوچنده این استان از جمله خرید علوفه دامی و پرواربندی دام از فردا یکشنبه آغاز می‌شود.

رضا علیپوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: پارسال این اداره کل ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در اختیار عشایر زیر پوشش برای رونق دامپروری قرار داده بود.

وی بیان کرد: معرفی عشایر واجد شرایط برای دریافت این تسهیلات از طریق اتحادیه ها و شرکت های تعاونی عشایر گلستان انجام شد.

وی تامین هفت هزار تن علوفه دامی و ترمیم راههای ارتباطی عشایر در مراتع گلستان را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل امور عشایری گلستان در سال جاری عنوان کرد و گفت: سال قبل این اداره کل سه هزار تن علوفه تامین و ۲۶ میلیارد ریال اعتبار نیز برای ترمیم راه های عشایری در استان هزینه کرده بود.

مطابق گزارش اداره کل امور عشایری گلستان، جمعیت جامعه عشایری این استان شامل حدود ۱۱ هزار نفر عشایر کُرد خراسان‌های شمالی و رضوی و حدود ۹ هزار و ۷۰۰ نفر عشایر بومی قوم ترکمن است.

جامعه عشایری گلستان اعم از بومی و کوچنده در مجموع ۷۶۰ هزار راس دام برای پرورش در اختیار دارند که در سطح ۳۵۰ هزار هکتار از مراتع سه شهرستان گنبدکاووس، مراوه تپه و کلاله درشرق این استان مشغول فعالیت هستند.

عشایر گلستان سال قبل ۶ هزار و ۶۰۰ تن گوشت قرمز، هزار و ۲۲۹ تن پشم، ۱۴ هزار و ۹۹ تن شیر، ۲۱ هزار و ۷۹۳ مترمربع قالی، ۲ هزار و ۴۱۷ مترمربع پُشتی، ۱۰ هزار و ۳۳۷ مترمربع گلیم و ۸۲۳ مترمربع جاجیم را تولید و روانه بازار کردند.

print

پاسخی بگذارید