گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۱:۵۷ :: ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به تداوم ثبت نام و بررسی پرونده های متقاضیان دریافت تسهیلات گفت: تا کنون حدود ۶۰۰ میلیون تومان به متقاضیان آسیب دیده از کرونا در استان پرداخت شده است.

عباس علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سهم گیلان را  از تسهیلات حمایت آسیب دیدگان از کرونا یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این میزان تسهیلات پرداختی تاکنون از مجموع ۱۳۵ میلیارد تومان تسهیلات در خواستی بوده است.
وی بابیان اینکه روند پرداخت تسهیلات در استان کمی کند است، خاطر نشان کرد: برای تسریع در انجام مراحل پرداخت جلساتی با بانک ها برگزار کردیم که انتظار می رود روند پرداخت با شتاب بیشتری انجام شود.
وی با اشاره به اینکه از زمان ثبت نام متقاضی برای دریافت تسهیلات تا هنگام پرداخت در مجموع مهلت ۱۵ روزه برای تایید دستگاه های اجرایی و پرداخت از سوی بانک ها تعیین شده است،  بیان کرد: طی حدود دو هفته از زمان ثبت نام متقاضی تا دریافت کد رهگیری در صورت واجد شرایط بودن، باید پرداخت تسهیلات انجام شود.
وی با اشاره به تعیین ۱۴ رسته برای دریافت این تسهیلات گفت: تا روز گذشته چهار هزار و ۵۹۵ فقره پرونده تشکیل شده که ۱۱ هزار و ۸۳۸ اشتغال را در بر می گیرد و مجموع تسهیلات درخواست شده از این تعداد ۱۳۵ میلیارد تومان است.
این مسئول، بیشترین ثبت نام کنندگان را تاکنون مربوط به حوزه وزارت راه و شهرسازی با سه هزار و ۶۴۲ فقره پرونده و اشتغال سه هزار و ۷۱۸ نفر و سازمان صنعت، معدن و تجارت با  ۵۴۲ فقره پرونده وسه هزار و ۲۴۳نفر اشتغالزایی ذکر کرد.
علیزاده با اشاره به تقسیم تسهیلات از سوی دولت به دو بخش مشاغل رسمی و بیمه ای و مشاغل غیر رسمی و بیمه ای اظهار کرد: ثبت نام گروه اول آغاز شده  و مرحله دوم برای مشاغل غیر رسمی و بیمه ای است که تا هفته آینده اعلام عمومی خواهد شد.
وی به میزان تسهیلات پیش بینی شده در هر بخش اشاره و اظهار کرد: دولت به ازای هر کارفرما که به صورت خویش فرماست مبلغ ۶ میلیون تومان و به ازای شغل هایی که به صورت غیر رسمی و بیمه ای کار انجام می کنند، هشت میلیون تومان پیش بینی کرده است.
وی ادامه داد: همچنین در مرحله مشاغل آسیب دیده برای واحدهایی که بر اساس پروتکل هایی که دولت مشخص کرده و موظف به تعطیلی واحدهای تولیدی و خدماتی خود شدند برای هر شغل بیمه ای ۱۶ میلیون تومان اما برای شغل های متاثر از کرونا که خود واحدهایشان را تعطیل کرده بودند ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بیان کرد: برای مشاغلی همچون رانندگان که به صورت خویش فرما کار می کنند نیز ۶ میلیون تومان تسهیلات پیش بینی شده است.
وی یادآورشد: پرداخت این تسهیلات سه ماه تنفس دارد و در دوره ۲۴ ماهه باز پرداخت آن انجام خواهد شد اما برای دریافت این تسهیلات دولت قوانین سهلی را تعیین کرده است.

تسهیلات کرونا تا سقف ۱۶ میلیون تومان نیازی به ضامن ندارد
علیزاده به لزوم ضمانت ها برای دریافت این تسهیلات نیز اشاره و بیان کرد: تا سقف ۱۶ میلیون تومان متقاضی فقط با سفته از ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومان سفته با یک ضامن – ضامن می تواند فعال اقتصادی یا یک کارمند باشد- تسهیلات را دریافت کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان ادامه داد: برای ۴۸ تا ۱۶۰ میلیون تومان دو ضامن و سفته نیاز است، تا ۲۰۰ میلیون تومان دو ضامن و سفته متقاضی و از ۲۰۰ میلیون تومان  به بالا براساس شیوه نامه ضمانت ها لحاظ خواهد شد.

print

پاسخی بگذارید