تاریخ: ۱۸:۰۶ :: ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
پرداخت ۹۱ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان آزادشهر و مینودشت

پرداخت تسهیلات بانکی به بهره‌برداران و فعالان بخش کشاورزی گلستان برای توسعه فعالیت‌های مرتبط با زراعت، باغبانی و دامپروری و همچنین نوسازی ماشین آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی درسال‌های اخیر روند قابل قبولی داشت به گونه‌ای که در نیمه نخست امسال ۹۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال تسهیلات در ۲ شهرستان آزادشهر و مینودشت پرداخت شد.

مدیر جهادکشاورزی مینودشت روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: حجم تسهیلات بانکی پیش بینی شده این شهرستان برای پرداخت به کشاورزان جهت توسعه فعالیت‌های مرتبط با این بخش در نیمه نخست امسال ۵۰ میلیارد ریال بود که ۴۰ نفر از کشاورزان این شهرستان از آن استفاده کردند.

حبیب الله زارع افزود: این تسهیلات برای خط اعتباری مکانیزاسیون، توسعه پرورش دام سبک و سنگین، توسعه گلخانه‌های مقیاس کوچک و نوسازی کمباین‌های فرسوده توسط بانک های عامل پرداخت شد.

شهرستان مینودشت با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت، ۳۱ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

همچنین مدیر جهادکشاورزی آزادشهر هم به ایرنا گفت که در ۶ ماه نخست امسال ۵۱ پرونده تسهیلاتی مرتبط با توسعه فعالیت‌های بخش کشاورزی در این شهرستان به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد ریال به بانک عامل معرفی شد.

حسین ممشلی افزود: از این تعداد ۴۵ نفر از کشاورزان موفق به دریافت ۴۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال تسهیلات شدند و بقیه پرونده‌ها نیز در مرحله پرداخت قرار دارد.

وی همچنین از پلاک گذاری ۷۴ دستگاه ماشین آلات بخش کشاورزی آزادشهر (کمباین و تراکتور) در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: پلاک‌گذاری ماشین آلات بخش کشاورزی برای دریافت سوخت الزامی است و در ۶ ماه گذشته ۱۰۰ فقره پرونده برای پلاک‌گذاری در شهرستان تشکیل شد که تاکنون ۷۴ پلاک تحویل متقاضیان گردید.

شهرستان آزادشهر با جمعیت تقریبی ۹۵ هزار نفر، ۳۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

print

پاسخی بگذارید