تاریخ: ۲۱:۲۵ :: ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
پرداخت700میلیون تومان تسهیلات به چایکاران سیاهکل

رئیس اداره چای سیاهکل گفت :تاکنون هفت میلیارد ریال تسهیلات به زراعی برای اصلاح باغهای چای به چایکاران این شهرستان پرداخت شده است .

به گزارش اقتصاد شمال ،مقصود حسینی پیرکوهی  با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات به زراعی به چایکاران شهرستان سیاهکل تا پایان سال کماکان ادامه دارد افزود:تاکنون تسهیلات به زراعی و نگهداری باغهای چای به 670 نفر از کشاورزان این شهرستان پرداخت شده است که بازپرداخت این تسهیلات با شروع فصل برداشت چای در سال آینده به تدریج از قیمت برگ سبز تحویلی آنها کسر می شود.
وی خاطرنشان کرد: امکان پرداخت تسهیلات به صورت کافی وجود دارد و با مراجعه هر کشاورز به اداره چای تا یک هفته این تسهیلات به وی پرداخت می شود.
وی همچنین به توزیع کودشیمایی برای باغهای چای به کشاورزان اشاره و تصریح کرد :از حدود 544 تن کود سهمیه چایکاران شهرستان سیاهکل تاکنون حدود 50 تن بین آنان توزیع شده و بقیه نیز در حال توزیع است.
حسینی پیرکوهی گفت :درسال زراعی گذشته (97) حدود پنج هزار و291 تن برگ سبز چای به ارزش 9 میلیارد و 359 میلیون ریال از شش کارخانه چایسازی شهرستان سیاهکل تحویل گرفته شده و تمامی مطالبات چایکاران به آنها پرداخت شده است.
وی افزود: حدود 160 تن چای خشک امسال در شهرستان سیاهکل تولید شد که تمامی این چای خشک فروخته شده است .
شهرستان سیاهکل دارای دو بخش مرکزی جلگه ای و بخش کوهستانی دیلمان است که باغهای چای این شهرستان در بخش مرکزی قرار دارند.
شهرستان سیاهکل دارای یک هزار و 600هکتار باغ چای است و از جمعیت 47 هزار نفری سیاهکل حدود چهار هزار و 200 نفر آنها چایکار هستند.
ایرنا

print

پاسخی بگذارید