تاریخ: ۱۶:۵۱ :: ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
پرواز رشت به کیش روزانه شد

مدیرکل فرودگاه گیلان اعلام کرد: هر هفته ۱۴ پرواز رفت و برگشت در مسیر رشت به جزیره کیش انجام می شود.

غلامرضا کریم آقایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش پرواز رشت به کیش توسط شرکت های هواپیمایی ایران ایرتور, کیش ایر و وارش موجب شد تا پرواز در مسیر یادشده بصورت روزانه انجام شود.

وی ادامه داد: فرودگاه یادشده با توجه به وجود سیستم های کمک ناوبری DVOR,ILS و سیستم روشنایی تقرب دقیق(SFLS)،(PALS ) از جمله فرودگاه های پرتردد شمال کشور است.
وی همچنین یادآور شد: پرواز رفت و برگشت رشت به مشهد در روزهای سه شنبه و جمعه هر هفته توسط شرکت هواپیمایی آتا برقرار است و پروازهای فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در این مسیر به ۳۶ سورتی رسیده است.
مدیرکل فرودگاه گیلان خاطرنشان کرد:  فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با توجه به بهره برداری چندین پروژه  زیرساختی آماده ارزیابی برای اخذ گواهینامه فرودگاهی و همچنین افزایش پروازها توسط شرکت های هواپیمایی است.
در فرآیند صدور گواهینامه فرودگاهی کلیه موارد مرتبط با ایمنی عملیات و استانداردهای فرودگاهی به صورت یکپارچه انجام می شود و می توان گفت مدیریت فرودگاه با آماده سازی شرایط اخذ گواهینامه فرودگاهی ، علاوه بر رفع کمبودها و تأمین استانداردها ، به نوعی کلیه فرآیندهای مؤثر بر ایمنی عملیات هوابیما ها را متمرکز، مستند ، یکپارچه و قابل نظارت و ارزیابی می نماید.
کریم آقایی در بخش دیگری از توضیحاتش به ارتقاء بستر انتقال پیام های هوانوردی از سیم های زوج به فیبر نوری با هدف سرعت و ایمنی داده ها در فرودگاه سردار جنگل رشت اشاره کرد.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت تعداد ۱۲۰ پرواز رفت و برگشت در ۹ مسیر داخلی بصورت هفتگی پرواز برنامه ای برقرار است.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران  و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید. فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال – جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.

print

پاسخی بگذارید