گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۴۵ :: ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
پرواز رشت – مشهد ۱۴ سورتی افزایش یافت

مدیرکل فرودگاه گیلان اعلام کرد: با شروع فصل تابستان، ۱۴ سورتی پرواز به تعداد پرواز های رفت و برگشت رشت – مشهد اضافه شده است.

غلامرضا کریم آقایی  اظهار داشت: با احتساب پرواز های یادشده هم اکنون تعداد پروازهای رفت و برگشت رشت – مشهد به ۲۸ پرواز در هفته رسیده است.
وی افزود: پروازهای افزوده شده توسط سه شرکت هواپیمایی ایرتور، کاسپین و وارش انجام می شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۹۴ سورتی پرواز داخلی در هفته از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به مقاصد تهران، مشهد، تبریز، شیراز، کیش، بندرعباس، عسلویه، اهواز و اصفهان انجام می شود.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی بازمی‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت یکی از برترین فرودگاه‌های ایران است و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی می باشد.
فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال – جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است و به سیستم های کمک ناوبری دقیق و ارتباطی با هفت طرح تقرب مجهز است.

print

پاسخی بگذارید